Тест: Ғылым тарихы мен философиясы
Список вопросов
1. философия білімі тек ғылымның дамуының себепшісі емес, әрі |
|
1) білімнің қарама - қарсы жағы | |
2) ғылымға қатысы жоқ | |
3) ғылыми білімнің ажырағысыз бөлігі | |
4) мәдениет философиясының бөлігі | |
5) тарихи білімнің саласы | |
2. Ғылым философиясы ғылымды ашуға мүмкіндік береді: |
|
1) әлеуметтік институт ретінде | |
2) стратификациялық | |
3) діни институт ретінде | |
4) қауымдастық ретінде | |
5) саяси институт ретінде | |
3. Ғылымның атқаратын рөлі: |
|
1) болашаққа сенімсіздік | |
2) прогрессивті | |
3) тотолитарлық | |
4) тоқыраушылық | |
5) регрессивті | |
4. Ғылым - ғылым методологиясы мен логикасын ұғынуға, әрі мүмкіндік жасайды: |
|
1) сындарлы жүйені алып тастаумен | |
2) ұлттық мәдени дәстүрді дамыту | |
3) діни қауымдастық рөлін анықтауға | |
4) ғылыми-зерттеу жұмыстың методологиялық мəдениетін көтеруге | |
5) саяси партиялар жүйесін ұғынуға | |
5. Ғылыми білімнің рөлі: |
|
1) абсолютті ақиқатты іздестіруде қайшылықтарға мән бермеу | |
2) объектілердің тоқтаусыз өзіндік қозғалыстары, өзгерістері, дамуы ескерілмейді | |
3) даму заңдылықтарын айқындаушы | |
4) дүнеге қиял-ғажайып түсінікпен қараушы | |
5) абсолютті дәлелдеуді қажет етпейтін мызғымас сенімдер | |
6. Бағдарламаларды сақтау, құрастыру, жинау, сараптау жəне қайта өңдеу бойынша сезім мен ойлау іс-əрекеті: |
|
1) сын | |
2) жоққа шығару | |
3) күмән | |
4) таным | |
5) сенім | |
7. Сезім түйсіктері арқылы дүниені танып білу, сезіну арқылы танудың бір бөлімі: |
|
1) Эврилогия | |
2) Агностицизм | |
3) Сенсуализм | |
4) Солипсизм | |
5) Экстернализм | |
8. Субъективті идеализмнің шекті түрі: |
|
1) Сенсуализм | |
2) Солипсизм | |
3) Эврилогия | |
4) Агностицизм | |
5) Экстернализм | |
9. Әлеуметтік маңыздылығы бар, жаңалық, жаңа идея, жаңа теория мен жасамды материалды объектерді жасау жолдары мен тəсілдер туралы ғылым: |
|
1) Эврилогия | |
2) Экстернализм | |
3) Солипсизм | |
4) Агностицизм | |
5) Сенсуализм | |
10. Бұл тарихи-ғылыми ағым бойынша ғылымның дамуына сыртқы əлеуметтік-экономикалық факторлар əсер етеді жəне əскери істің қажеттіліктері себеп болады: |
|
1) Эврилогия | |
2) Агностицизм | |
3) Экстернализм | |
4) Солипсизм | |
5) Сенсуализм | |
11. Білім дегеніміз: |
|
1) дүнеге қиял-ғажайып түсінікпен қараушы | |
2) абсолютті дәлелдеуді қажет етпейтін мызғымас сенімдер | |
3) абсолютті ақиқатты іздестіруде қайшылықтарға мән бермеушілік | |
4) материалдық жəне рухани құбылыстар туралы шынайы əрі нақты мəліметтер жиынтығы | |
5) объектілердің тоқтаусыз өзіндік қозғалыстары, өзгерістері, дамуы ескерілмеушілік | |
12. Әмбебап құндылықтар, оның табиғаты мен адам өмірінде көрінісі мен қызметтерін, адамдардың жеке жəне ұжымдық мінез-құлықтарын зерттейтін гуманитарлық пəндер жүйесі: |
|
1) Рух туралы ғылымдар | |
2) Бейклассикалық (классикалық емес) ғылым | |
3) Классикалық ғылым | |
4) Ежелгі Шығыс білімі | |
5) Мәдениет туралы ғылымдар | |
13. Өмір мағыналы ортада канонға сəйкес емес белгілерге толы дəстүрлі емес интеллектуалды келешек қалыптасқан: |
|
1) Бейклассикалық (классикалық емес) ғылым | |
2) Рух туралы ғылымдар | |
3) Ежелгі Шығыс білімі | |
4) Классикалық ғылым | |
5) Мәдениет туралы ғылымдар | |
14. Тарихи-мəдени кеңістіктегі үстемді ой өріс түрінде жарияланған ғылыми интеллекттің өзгеше жағдайы: |
|
1) Ежелгі Шығыс білімі | |
2) Рух туралы ғылымдар | |
3) Мәдениет туралы ғылымдар | |
4) Бейклассикалық (классикалық емес) ғылым | |
5) Классикалық ғылым | |
15. Білімнің дамуы стихиялық түрде өткен; таным нəтижелеріне ешқандай сынау-рефлексиялық қызмет өткізілмей, оны сынаудан айналдырмай, дəлелсіз догматикалық негізбен қабылдаған білім: |
|
1) Ежелгі Шығыс білімі | |
2) Рух туралы ғылымдар | |
3) Мәдениет туралы ғылымдар | |
4) Классикалық ғылым | |
5) Бейклассикалық (классикалық емес) ғылым | |
16. Адамзат іс-əрекетін негізгі жақтарында: пəндік, мақсаттық, процессуалдық жəне нəтижелік түрде зерттейтін көп түрлі ғылыми пəндер: |
|
1) Мәдениет туралы ғылымдар | |
2) Ежелгі Шығыс білімі | |
3) Рух туралы ғылымдар | |
4) Бейклассикалық (классикалық емес) ғылым | |
5) Классикалық ғылым | |
17. Ғылымның негізгі мақсаты: |
|
1) абсолютті ақиқатты іздестіруде қайшылықтарға мән бермеушілік | |
2) сындарлы жүйені алып тастау | |
3) табиғат пен қоғамның объективі, адам санасынан тəуелсіз заңдарын ашу | |
4) канонға сəйкес емес белгілерге толы дəстүрлі емес деңгейді орындау | |
5) объектілердің тоқтаусыз өзіндік қозғалыстары, өзгерістері, дамуын ескерілмеушілік | |
18. Тарихи-ғылыми ағым бойынша ғылымның дамуы ғылыми идеялардың өзіндік заңдылығымен негізделген тарих: |
|
1) метафизика | |
2) махизм | |
3) экстернализм | |
4) интернализм | |
5) позитивизм | |
19. Неопозитивистер пікірінше, нақты логикалық техника арқылы нақты ғылымдардың ережелерінен сезім ұсыныстармен салыстырылатын сөйлемдерге көшу: |
|
1) философияның бөлімі | |
2) философияның пәні | |
3) философияның мақсаты | |
4) философияның әдісі | |
5) философияның қызметі | |
20. Неопозитивистер пікірінше, мағыналарын анықтауға арналған нақты ғылымдардың ережелерін талдау қызметі: |
|
1) философияның пәні | |
2) философияның бөлімі | |
3) философияның қызметі | |
4) философияның әдісі | |
5) философияның мақсаты | |
21. Білім қалыптастыру процесі - оны адамның-танушының қызметінің нəтижесі деп түсініп, онтологиялық тұрғыдан негізделетін |
|
1) концепция | |
2) методология | |
3) принцип | |
4) теория | |
5) функция | |
22. Бүкіл əлемдегі процестер, табиғат пен қоғамның жалпы заңдылыққа, себептілікке негізделетіндігін анықтау: |
|
1) тəжірибе қағидасы | |
2) жан-жақты қағида | |
3) объективтеу қағидасы | |
4) детерменизм қағидасы | |
5) даму қағидасы | |
23. Таным процесінде субъект пен объект арасындағы қатынасты дұрыс түсінуге бейімдейді: |
|
1) жан-жақты қағида | |
2) тəжірибе қағидасы | |
3) объективтеу қағидасы | |
4) детерменизм қағидасы | |
5) даму қағидасы | |
24. Таным процесінде бүкіл байланыспен, қатынастар мен заттардың қасиеттерін ескерту қажет: |
|
1) тəжірибе қағидасы | |
2) детерменизм қағидасы | |
3) объективтеу қағидасы | |
4) жан-жақты қағида | |
5) даму қағидасы | |
25. Таным адамның өзгерту қызметімен, дүниені шығармашылық себеппен меңгеру деп түсіну: |
|
1) жанжақты қағида | |
2) тəжірибе қағидасы | |
3) объективтеу қағидасы | |
4) даму қағидасы | |
5) детерменизм қағидасы | |
26. Логикалық анализдеу арқылы ғылыми танымды ашу болып табылады: |
|
1) метафизика міндеті | |
2) эпистемология міндеті | |
3) позитивизм міндеті | |
4) экстернализм міндеті | |
5) интернализм міндеті | |
27. Болмыстың барлық жақтарын зерттеуге жəне таным процесінің барлық кезеңдерінде қолданылатын әдіс: |
|
1) футурологиялық әдіс | |
2) жалпы ғылыми əдістер | |
3) жекеше əдістер | |
4) абстрактілі әдіс | |
5) жалпылама диалектикалық əдіс | |
28. Ғылымның барлық саласында пайдаланылғанымен, таным процесінің барлық кезеңінде қолданыла бермейтін әдіс: |
|
1) жалпы ғылыми əдістер | |
2) абстрактілі әдіс | |
3) жекеше əдістер | |
4) футурологиялық әдіс | |
5) жалпылама диалектикалық əдіс | |
29. Нақты құбылыстарды бір ғылымның шеңберінде зерттеуге қолданылатын әдіс: |
|
1) жекеше əдістер | |
2) футурологиялық әдіс | |
3) жалпы ғылыми əдістер | |
4) абстрактілі әдіс | |
5) жалпылама диалектикалық əдіс | |
30. Ғылыми танымның эмпириялық деңгейінде кең колданылатын ең қарапайым əдіс: |
|
1) анализ | |
2) синтез | |
3) бақылау | |
4) модельдеу | |
5) ғылыми тəжірибе | |
31. Зерттеу объектісін белгілі бір мерзім аралығында нысаналы ұйымдасқан түрде жүйелі бақылай отырып, ондағы өзгерістерді қадағалайтын әдіс: |
|
1) бақылау | |
2) модельдеу | |
3) анализ | |
4) синтез | |
5) ғылыми тәжірибе | |
32. Зерттеліп жатқан объектіге адамның, зерттеушінің тікелей əсер етіп, ондағы процестерге араласуы: |
|
1) модельдеу | |
2) анализ | |
3) синтез | |
4) бақылау | |
5) ғылыми тәжірибе | |
33. Эксперименттің бір түрі, бірақ мұнда объектінің өзі емес, оның орнын басатын үлгі зерттелетін әдіс: |
|
1) модельдеу | |
2) анализ | |
3) синтез | |
4) бақылау | |
5) ғылыми тәжірбие | |
34. Зерттелуге тиіс объектіні ойша түрлі құрамдас бөліктер мен жақтарға бөліп қарастыруды, сол негізде оның түрлі қасиеттерін, ішкі байланыстарын анықтау əдісі: |
|
1) синтез | |
2) модельдеу | |
3) анализ | |
4) бақылау | |
5) ғылыми тәжірбие | |
35. Объектінің əр құрамдас бөлігін жіктеп қарап, зерттеп алғаннан кейін бастапқы тұтастыққа қайта көшу керек әдісі: |
|
1) синтез | |
2) анализ | |
3) ғылыми тәжірбие | |
4) бақылау | |
5) модельдеу | |
36. Фактілерді анализ жасап талдағаннан соң теориялық синтезге көшу жүзеге асырылады: |
|
1) тарихи әдіс | |
2) логикалық әдіс | |
3) абстракциялық ойлау əдісі | |
4) дедукция әдісі | |
5) индукциялық əдіс | |
37. Нəтижеден кері қарай жүріп жеке-жеке тұжырымға келу әдісі: |
|
1) логикалық әдіс | |
2) индукциялық əдіс | |
3) абстракциялық ойлау əдісі | |
4) тарихи әдіс | |
5) дедукция әдісі | |
38. Зерттеуге жататын заттың, объектінің маңызды бір жағын, қырын ойша бөліп алып қарастыру: |
|
1) логикалық әдіс | |
2) индукциялық əдіс | |
3) абстракциялық ойлау əдісі | |
4) тарихи әдіс | |
5) дедукция әдісі | |
39. Ғылымға тəн негізгі түсініктердің, категориялардын бəрі де осы əдістің нəтижесінде қалыптасқанын айта кеткен жөн: |
|
1) логикалық әдіс | |
2) тарихи әдіс | |
3) индукциялық əдіс | |
4) абстракциялық ойлау əдісі | |
5) дедукция әдісі | |
40. Мəні объектінің пайда болу, қалыптасу жəне даму жолын тарихи тұрғыдан барлық бұрылыстары мен кездейсоқтықтарын ескере отырып, даму кезеңдерін хроникалық ретпен зерттеп шығуға келіп саятын әдіс: |
|
1) тарихи әдіс | |
2) логикалық әдіс | |
3) индукциялық əдіс | |
4) абстракциялық ойлау əдісі | |
5) дедукция әдісі | |
41. Тарихи процестің басты мазмұнын, өзегін қамтитын: |
|
1) тарихи әдіс | |
2) логикалық әдіс | |
3) абстракциялық ойлау əдісі | |
4) индукциялық əдіс | |
5) дедукция әдісі | |
42. Объектіні өте күрделі, өзіне тəн құрылымы, құрамындағы элементтердің жүйелі байланысы бар құбылыс ретінде қарастырады: |
|
1) абстракциялық ойлау əдісі | |
2) тарихи әдіс | |
3) логикалық әдіс | |
4) индукциялық əдіс | |
5) жүйелік-құрылымдық əдіс | |
43. Материалды немесе идеалды объект, оның танылатын объектпен бағыттық байланысының нəтижесі, мəселенің шешім негізін құрастырады: |
|
1) анализ | |
2) таным теориясы | |
3) әдіс | |
4) салыстырмалы | |
5) тәсіл | |
6) гносеология |