Тест: Философия 75-150
Список вопросов
1. Ұғымның көмегiмен бiрдеңе жайында қостайтын не терiстейтiн, шындық дүниедегі заттар мен құбылыстардың байланысын білдіретін ойдың формасы: |
|
1) ой қорытындылау; | |
2) ұғым; | |
3) пікір; | |
2. Таным субъектінің белсенділігі идеясы бастау алатын философиялық дәстүр: |
|
1) XVIII ғ. француз материализмі | |
2) XIX ғ. соңы – XX ғ. басындағы орыстың діни философиясы | |
3) неміс классикалық философиясы | |
4) марксизм философиясы | |
5) позитивизм | |
3. Жаналык ашуга багытталган адам ис арекетинин тури: |
|
1) Таным | |
2) Ойлау | |
3) Практика | |
4) Тажирбие | |
5) Шыгармашылык | |
4. Ақиқат дегеніміз: |
|
1) Заттар мен құбылыстардың обьективтік формасы: | |
2) Пайдалы үнемді білім | |
3) Білімнің нақтылықтың өзімен сай келуі | |
4) Ғалымдардың шартты келісімінің нәтижесі | |
5) Беделді пікір | |
5. «ақиқат» қай саланың негізгі категориясы: |
|
1) Онтология | |
2) Этика | |
3) Псиxология | |
4) Гиосеология | |
5) Әлеуметтану | |
6. Нақтылықты бұрмалап бейнелейтін білімнің белгісі: |
|
1) қателесу | |
2) жалғандық | |
3) жалған ақпарат | |
4) қате | |
5) салыстырмалы ақиқат | |
7. Ақиқаттың прагматикалық концепциясын білдіретін жағдайды атаңыз: |
|
1) ақиқат – объективті әлемді дәл бейнелетін білім | |
2) ақиқат – логикалық қайшылықсыз білім | |
3) ақиқат – ғылым қауымдастығындағы әйгілі ғұламалардың келісім нәтижесі | |
4) ақиқат – табысқа апаратын білім жиынтығы | |
5) ақиқат – тәжірибе деректері жинақталған логикалық схема | |
8. Ақиқаттың басты критерийі: |
|
1) пайдалылық | |
2) танымалдылық | |
3) сұлулық | |
4) практика | |
5) анықтылық, дәйектілік | |
9. Таным мен объективті нақтылықтың ең жалпы және маңызды қасиеттерін, байланыстарын, қатынастарын бейнелетін ойлау формасы: |
|
1) ғылыми терминдер | |
2) ғылыми таным принциптері | |
3) ақиқаттың субъективті критерийі | |
4) формалды логика заңдары | |
5) диалектика категориялары | |
10. Құбылыстардың өзара себепті байланысуынының жалпылама заңдылықтары туралы ілім: |
|
1) индетерминизм; | |
2) фатализм; | |
3) детерминизм; | |
4) кондиционализм. | |
5) конвенционализм; | |
11. Қарама-қарсылықтардың бірлігі мен күресі заңының мәні: |
|
1) даму механизмі | |
2) әлемді танудың көзі | |
3) тарихи процестердің бағыты | |
4) дамудың қайнар көзі | |
5) адамның өмір сүру мақсаты | |
12. Қарама-қарсылыктардың бірлігі мен күресі заңын айқындаушы категориялар: |
|
1) субстанция, себептілік, өзара әрекет | |
2) айырмашылық, қарама-қарсылық, қайшылық | |
3) терістеу, терістеуді терістеу, түсіру | |
4) сапа, сан, өлшем | |
5) мүмкіншілік, шындық, ықтималдық | |
13. Сапалық, сандық, өлшем, секіріс категориялары нені анықтайды: |
|
1) қарама-қайшылықтың бірлігі мен күресі заңы | |
2) дәйекті негіздеу заңы | |
3) сапалық және сандық өзгерістердің өзара алмасу заңы | |
4) терістеуді терістеу | |
5) тепе-теңдік заңы | |
14. Сандық пен сапалықтың диалектикалық өзара байланысын айқындайтын категория: |
|
1) мән | |
2) форма | |
3) нақтылық | |
4) құбылыс | |
5) өлшем | |
15. Дамудағы бағытталғандық, сабақтастық мына заңмен ашылады: |
|
1) қарама-қарсылықтардың бірлігі мен күресі заңы; | |
2) сапалық және сандық өзгерістердің өзара өтпелілігі заңы; | |
3) өмір сүру үшін күрес заңы; | |
4) терістеуді терістеу заңы; | |
5) тепе теңдік заңы | |
16. Бардың жалпы негізі мен ішкі бірлігін айқындайтын категория: |
|
1) объект | |
2) субстанция | |
3) субъект | |
4) мән | |
5) құрылым | |
17. Материя болмысының негізгі формалары: |
|
1) орын ауыстыру мен тыныштық | |
2) энергия және инерция | |
3) симметрия және ассиметрия | |
4) идеалдық пен нақтылық | |
5) кеңістік пен уақыт | |
18. Материя болмысының негізгі формалары |
|
1) Орын ауыстырумен тыныштық | |
2) Энергия мен энерция | |
3) Симертия және ациметрия | |
4) Кеңістік пен уақыт | |
5) Идиалдылық пен нақтылық | |
19. Материяның өмір сүру тәсілі |
|
1) Уақыт | |
2) Кеңістік | |
3) Қозғалыс | |
4) Болмыс | |
5) Сана | |
20. «қозғалыс» ұғымының жалпы философиялық анықтамасы |
|
1) Қозғалыс-ол кез келген өзгеріс | |
2) Қозғалыс-ол сана ағымы | |
3) Қозғалыс-ол адам сезімінің жиындығы | |
4) Қозғалыс- ол кеңістіктегі заттардың ауысуы | |
5) Қозғалыс-ол физика-xимиялық процестер | |
21. Материя қозғалысының ең жоғарғы формасы |
|
1) Биологиялық | |
2) Меxаникалық | |
3) Әлеуметтік | |
4) Химиялық | |
5) Физикалық | |
22. Қозғалыстың әлеуметтік формасы дегеніміз |
|
1) Қоғамдық байланыстар мен қатынастар | |
2) Белоктық заттардың өзара әрекеті | |
3) Кеңістегі заттардың ауысуы | |
4) Атомдармен молекулалардың өзара әрекеті | |
5) Оптикалық құбылыстар | |
23. Жоғарыдан төменгіге күрделіден қарапайымға апару приципі |
|
1) Волюнтаризм | |
2) Редукционизм | |
3) Инструментализм | |
4) Арxаизм | |
5) Мистицизм | |
24. Обьектілердің өмір сүруі ұзақтылығы мен жағдайларының өзгеру қатарын айқындайтын материяның формасы |
|
1) Кеңістік | |
2) Уақыт | |
3) Қозғалыс | |
4) Құрылымдық | |
5) Жүйелілік | |
25. Кеңістіктің жалпы белгілері |
|
1) Шексіздік,жойылмайтындық,өзіндік көзқарас | |
2) Өзін-өзі жаңарту,өзін-өзі бақылау | |
3) Қашықтық,үш өлшемділік,бір тектілік,изотоптылық | |
4) Құрылымдық,жүйелілік,өзін өзі ұйымдастыру | |
5) Ұзақтылық,бір өлшемділік,бір тектілік | |
26. Уақыттың жалпы қасиеттері |
|
1) Ұзақтығы,бірқалыптылығы,кері қайтпайтындығы,бір тектілігі | |
2) Қозғалыссыздық,бөлінбейтіндік | |
3) Өзіндік ұйымдастыру,өзіндік қозғалыс,өзін өзі қалыптастыру | |
4) Созылмалылық,үшөлшемділік,бір тектілік,изотроптылық | |
5) Таусылмайтындығы,жоғалмайтындығы,құрылымдығы | |
27. Материя мен қозғалыс,кеңістік пен уақыт арасындығы байланысты толыққанды айқындайтын теория |
|
1) Ньютон меxаникасы | |
2) А.Эйнштейннің салыстырмалы теориясы | |
3) Термодинамика | |
4) Максвеодің жлектродинамикасы | |
5) М.Планктың квант теориясы | |
28. Философияның негізгі мәселесінің бірінші жағы қалай тұжырымдалады |
|
1) Өмірдің мәні туралы сұрақ | |
2) Жақсылық пен зұлымдылықтың арақатынасы | |
3) Материямен сананың қайсысы алғашқы | |
4) Табиғат пен сананың бірлігі туралы | |
5) Жанның мәні туралы | |
29. Демокрит қай бақыттың өкілі |
|
1) Атомизм | |
2) Позитивизм | |
3) Реализм | |
4) Неотомизм | |
5) Прагматизм | |
30. «ойлаймын демек өмір сүремін» деген ойшыл |
|
1) Спиноза | |
2) Декарт | |
3) Лейбниц | |
4) Бэкон | |
5) Люкк | |
31. Ортағасылдық философиялық ілім |
|
1) Прагматизм | |
2) Позитивизм | |
3) Реализм және номинализм | |
4) Ирроционализм | |
5) Экзизтенциализм | |
32. Табиғи жол әлем құрылымының заңы барлық болмыстың негізін білдіретін Қытай филосоыиясының ұғымы |
|
1) Мо | |
2) Дао | |
3) Ли | |
4) Мэнь | |
5) Жэнь | |
33. Милет мектебінің өкілі: |
|
1) Анаксимен | |
2) Демокрит | |
3) Платон | |
4) Эпикур | |
5) Гераклит | |
34. Декарттың философиялық ұстанымы қай бағытқа жатады: |
|
1) Монизм | |
2) Дуализм | |
3) Пантеизм | |
4) Сенсуализм | |
5) Суфизм | |
35. Антика мәдениеті мен философияның қызығушылық оянған кезең: |
|
1) Қайта өрлеу дәуірі | |
2) Ағартушылық кезеңі | |
3) Жаңа Заман кезеңі | |
4) Орта ғасыр кезеңі | |
5) Реформация кезеңі | |
36. Мына тұжырымдардың қайсысы дұрыс: |
|
1) Кеңістік пен уақыт- адамның өмір сүру формалары | |
2) Кеңістік пен уақыт- сезімнің априорлық формалары | |
3) Кеңістік пен уақыт- материяның өмір сүру формалары | |
4) Кеңістік пен уақыт- санадан туындаған субстанция формалары | |
5) Кеңістік пен уақыт- заттар мен құбылыстардың теңдігін және біркелкілігін сипаттайды | |
37. Философияның негізгі мәселесін шешуде идеяны ,руxты, сананы бірінші деп санайтын философиялық ілім: |
|
1) Идеализм | |
2) Материализм | |
3) Агностицизм | |
4) Солипсизм | |
5) Фрейдизм | |
38. "Абсолюттік руx" ұғымын енгізген : |
|
1) Гоббс | |
2) Руссо | |
3) Вольтер | |
4) Гегель | |
5) Кант | |
39. Диалектиканың негізгі заңдарын жазған: |
|
1) Гегель | |
2) Кант | |
3) Фейербаx | |
4) Фиxте | |
5) Шеллинг | |
40. "Философия таңғалудан басталады" деген ойшыл: |
|
1) Сократ | |
2) Аристотель | |
3) Платон | |
4) Декарт | |
5) Пифагор | |
41. Орта ғасырларда "Мектептік философия" деп аталған бағыт: |
|
1) мистицизм | |
2) апологетика | |
3) сxоластика | |
4) патристика | |
5) номинализм | |
42. "Шекаралық жағдай" қай философияның маңызды ұғымы: |
|
1) иррационализм | |
2) идеализм | |
3) рационализм | |
4) экзистенциализм | |
5) материализм | |
43. Мына категориялардың қайсысы философиялық онтологияның категориясы емес: |
|
1) кеңістік | |
2) уақыт | |
3) материал | |
4) ой | |
5) қозғалыс | |
44. "Белдеулік уақыт" тұжырымдамасының авторы: |
|
1) Ф.Ницше | |
2) А.Шопенгауэр | |
3) М.Хайдеггер | |
4) С.Кьеркегор | |
5) )К.Ясперс | |
45. Хайдеггер бойынша дүниені жақсы тану үшін не істеу керек: |
|
1) Ж.Деррида | |
2) Құдайдан сұрау | |
3) Болмысты талдау | |
4) Адамдардан ешнәрсе сұрамау | |
5) Философтардың кеңес алу | |
46. Неміс философы Ф.Ницше шығармашылығының бас кезеңінде қай ойшылды өзінің ұстазы санаған: |
|
1) Г.Гегель | |
2) И.Кант | |
3) А.Шопенгауэр | |
4) Р.Декарт | |
5) Ф.Бэкон | |
47. Көрсетілген ойшылдардың қайсысы экзистенциализм бағытының өкіліне жатпайды: |
|
1) К.Ясперс | |
2) А.Камю | |
3) Г.Марсель | |
4) Н.Бердяев | |
5) Э.Мунье | |
48. З. Фрейдтің концепциясындағы мәдениет:. |
|
1) эго | |
2) ид | |
3) супер эго | |
4) супер ид | |
5) мағынасы жоқ ұғым | |
49. К.Попердің белгілі шығармаларының бірі - "Ашық қоғам және оның ......." деп аталады: |
|
1) Теоретиктері | |
2) Апологеттері | |
3) Жақтастары | |
4) Сыншылары | |
5) Жаулары | |
50. Платон академиясының негізі қаланған жыл: |
|
1) б.З.д 347 ж. | |
2) Б.З 529 ж. | |
3) Б.З.Д 399 ж. | |
4) Б.З.Д 387 ж. | |
5) Б.З.Д 585 ж. | |
51. Мың жылға жуық жұмыс істеген Платон академиясы жабылған жыл |
|
1) б.з.д 347ж | |
2) б.з 529ж | |
3) б.з.д 399ж | |
4) б.з.д 387ж | |
5) б.з.д 585ж | |
52. Афина демократиясы қай жылы Сократты өлім жазасына кесті? |
|
1) б.з.д 347ж | |
2) б.з.д 529ж | |
3) б.з.д 399ж | |
4) б.з.д 387ж | |
5) б.з.д 585ж | |
53. Сократпен кездескен кезде Платонның жасы нешеде еді? |
|
1) 20 | |
2) 29 | |
3) 30 | |
4) 15 | |
5) 27 | |
54. Аристотель қай жылы Платонның академиясына оқуға қабылданады |
|
1) б.з.д 347ж | |
2) б.з.д 529ж | |
3) б.з.д 399ж | |
4) б.з.д 367ж | |
5) б.з.д 585ж | |
55. "Үңгір туралы миф" арқылы білім мен білімсіздік мәнін түсіндірген ойшыл |
|
1) Сократ | |
2) Аристотель | |
3) Платон | |
4) Фалес | |
5) Протогор | |
56. Көне Грекиядағы ғылыми медицинаның қалыптасуына ықпал етті" |
|
1) дүниенің түп негізін іздеу мәселесі | |
2) жаратылыстану ғылымдарының дамуы | |
3) мифті логостың ығыстыруы | |
4) ауру түрлерінің көбеюі | |
5) философияның пайда болуы | |
57. Қоғамдық сананы модернизациялау ұғымы нені білдіреді? |
|
1) халықтың дәстүр мен заманауи білімді меңгеруге негізделген рухани жаңғыру | |
2) дәстүр мен салттың жаңғыруы | |
3) тілдің жаңғыруы | |
4) техника мен технологияның жаңаруы | |
5) діннің жаңғыруы | |
58. "Батыс философиясының жаңа тарихи" еңбегінің авторы |
|
1) Карен Армстронг | |
2) Клаус Шваб | |
3) Ремми Хесс | |
4) Алан Барнард | |
5) Энтони Кенни | |
59. "Философияның таңдаулы 25 кітабы" еңбегінің авторы |
|
1) Алан Барнард | |
2) Клаус Шваб | |
3) Реми Хесс | |
4) Энтони Кенни | |
5) Дерек Джонстон | |
60. Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың "Болашаққа бағдар:рухани жаңғыру" атты бағдарламалық мақаласы қай жылы шықты? |
|
1) 2017 | |
2) 2016 | |
3) 2018 | |
4) 2015 | |
5) 2014 | |
61. Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың "Болашаққа бағдар:рухани жаңғыру" атты бағдарламалық мақаласында рухани жаңғырудың неше басым бағыты көрсетілген: |
|
1) 6 | |
2) 5 | |
3) 4 | |
4) 3 | |
5) 7 | |
62. Президенттің Н.Ә.Назарбаевтың "Болашаққа бағдар:рухани жаңғыру" бағдарламалық мақаласындағы қоғамдық сананы модернизациялау ел дамуындағы саны бойынша нешінші жаңғыру болып табылады: |
|
1) 3 | |
2) 4 | |
3) 5 | |
4) 6 | |
5) 8 | |
63. "Болашаққа бағдар:ркхани жаңғыру" бағдарламалық мақаласында көрсетілген нақты жобаларды атаңыз |
|
1) Латын әліпбиіне көшу,Туған жер,Сакральді Қазақстан,қазақ тіліндегі 100 жаңа оқулық,100 жаңа есім | |
2) Дәстүрді жаңғырту,ұрпақ сабақтастығы,тарихи мұраны жаңғырту,технологиялық секіріс,нарықтық экономика | |
3) жастар және қазіргі заман,100 нақты қадам,жемқорлықпен күрес, индустриалдық | |
4) ұлттық қауіпсіздік,тиімді үкімет,бәсекеге қабілеттілік,ұлтаралық татулық | |
5) экономикалық тұрақтылық,үдемелі даму,конфессияларалық сұхбат | |
64. Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың "Болашаққа бағдар:ркхани жаңғыру" атты бағдарламалық мақаласында қай ғылым саласы бойынша 100 жаңа оқулықты қазақ тіліне аударуды ұсынды? |
|
1) техникалық ғылымдар | |
2) экономика ғылымдары | |
3) гуманитарлық ғылымдары | |
4) философияылық ғылымдар | |
5) медицина ғылымдар | |
65. Энтони Кенни "Батыс философиямының жаңа тарихи" еңбегінің "Орта ғасыр философиясы" атты екінші томында ортағасырлық филосрфияны түсінуге қатысты қандай кедергілерді атап өткен? |
|
1) кәсіби және лингвистика | |
2) моральдық ж/ә психологиялық | |
3) табиғи ж/ә герменевтикалық | |
4) мәтін тілінің ауырлығы | |
5) ортағасырлық мұраны зерттеуге мүмкіндіктің аздығы | |
66. Энтони Кенни "Батыс философиямының жаңа тарихи" еңбегінің " еңбегінің "Антика философиясы" атты бірінші томында Аристотельдің төрт себеп туралы ілімінің мәнін қандай өнерге байланысты мысалмен түсіндіреді: |
|
1) тігін өнері | |
2) сәулет өнері | |
3) аспаздық өнер | |
4) поэзия | |
5) саясат | |
67. Энтони Кенни "Батыс философиямының жаңа тарихи" еңбегінің " "Антика философиясы" атты бірінші томында көне гректер үшін "теология" ұғымының дін,Құдай туралы түсініктерге қарағанда,мына ұғымға жақын екенін айтады: |
|
1) астрономия | |
2) математика | |
3) физика | |
4) мифология | |
5) логика | |
68. Француз философы Реми Хесс»Философияның таңдаулы 25 кітабы еңюегінде Платонның қай диалогына қатысты талдауды ұсынады? |
|
1) Пир(симпозиум) | |
2) сократтың ақталу сөзі | |
3) теэтет | |
4) федр | |
5) софист | |
69. Шотланд философы Дерек Джонстон өзінің "Философияның қысқаша тарихы" атты еңбегінде батыстық неше ойшылдың философиясына тоқталған? |
|
1) 25 | |
2) 20 | |
3) 15 | |
4) 30 | |
5) 35 | |
70. 144.Елбасы Н.Ә.Назарбаев "Болашаққа бағдар:рухани жаңғыру"аатты бағдарламалық мақаласында дамудың дұрыс жолы деп көрсетеді |
|
1) эволюциялық даму | |
2) төңкерістік даму | |
3) қарқынды даму | |
4) озық қарқынды даму | |
5) дәстүрлі ілгерілеу | |
71. Еліміздің үшінші жаңғыруы дегеніміз |
|
1) Қоғамдық сананың жаңғыруы | |
2) саяси жаңғыру | |
3) экономикалық жаңғыру | |
4) технологиялық жаңғыру | |
5) әлеуметтік жаңғыру | |
72. Қоғамдық сананы жаңғыртудың басты алғышарты болып табылады |
|
1) ұлттық кодты сақтау | |
2) прагматизм | |
3) білімнің салтанатты құруы | |
4) сананың ашықтығы | |
5) бәсекеге қабілеттілік | |
73. Еліміхде өткен ғасырдың қай жылдарында латын әліпбиі қолданыста болды |
|
1) 1929-1937 | |
2) 1925-1953 | |
3) 1922-1939 | |
4) 1929-1940 | |
5) 1930-1941 | |
74. Елбасы Н.Ә.Назарбаев "Болашаққа бағдар:рухани жаңғыру"атты бағдарламалық мақаласында рухани жаңғырудың мына басым бағыттарын айқындап берді |
|
1) бәсекеге қабілет,прагматизм,ұлттық бірегейлілікті сақтау,білімнің салтанаты,эволюциялық даму,сананың ашықтығы | |
2) дәстүрге адалдық,жемқорлықпен күрес,тілді сақтау,толеранттылық,ынтымақтастық | |
3) дәстүрді жаңғырту,дәстүрлі құндылықтарды дәіптеу,ұлттық бірегейлілік,саяси | |
4) бейімділік,конформизм,инерттілік,жаңашылдық,дәстүршілдік | |
5) икемділік,ұтқырлық,креативтілік,азаматтық белсенділік,діндарлық | |
75. .”Болашаққа бағдар:рухани жаңғыру" бағдарламасына сәйкес,жастар үшін басты орында тұруы тиіс |
|
1) білім | |
2) мансап | |
3) адамгершілік құндылықтары | |
4) мен мәдениетті сақтау | |
5) патриотизм | |
76. Қазақстанда рухани жаңғырудан бұрын қандай жаңғырулар жүзеге асқан |
|
1) саяси және әлеуметтілік | |
2) экономикалық және әлеуметтік | |
3) әлуметтік және тарих | |
4) саяси және экономикалық | |
5) демографиялық және экономикалы |