Тест: ф 100-150
Список вопросов
1. Теология: |
|
1) сенім қағидалары | |
2) дүниені рационалды тану тәсілі | |
3) мұсылмандық діни ілім | |
4) Құдай және ол жаратқан мақұлықтар туралы ілім | |
5) құдайды мистикалық тану тәсілі | |
2. Жаңа заман философиясындағы эмпиризмнің пікірінше, шынайы білім |
|
1) Көркем | |
2) Тәжірбиелік | |
3) Интуитивті | |
4) Абстрактілі | |
5) Діни | |
3. Қайта өрлеу дәуіріндегі адамға берілген сипаттама: |
|
1) ғарыштық тұлға | |
2) Шығармашылық тұлға | |
3) әдепті тұлға | |
4) иррационалистік тұлға | |
5) құдіретті тұлға | |
4. Қайта өрлеу дәуірі: |
|
1) Сенсуализм | |
2) Реннессанс | |
3) Прогресс | |
4) Регресс | |
5) Реализм | |
5. «Білім-Күш», «Күш-Білімде» деген қағиданың авторы: |
|
1) Д.Локк | |
2) Т.Гоббс | |
3) Ф.Бэкон | |
4) Р.Декарт | |
5) Б.Спиноза | |
6. Гуманизм философиясының басты ерекшелігі: |
|
1) Антропоцентризм | |
2) Рационализм | |
3) Космоцентризм | |
4) Иррационализм | |
5) Теоцентризм | |
7. Пантеизм: |
|
1) Адам проблемасы | |
2) Қоғам туралы ілім | |
3) Құдайды табиғатпен тұтастай алып қарайды | |
4) Табиғат жөніндегі ілім | |
5) Құдайды жеке тұрғыда түсіндіреді | |
8. Р. Декарт пікірінше, адам тіршілігінің жалғыз да, нақты дәлелі, ол: |
|
1) Ойлау | |
2) Адамгершілік | |
3) Сөйлеу | |
4) Қозғалысқа қабілеттілік | |
5) Өзін-өзі асқақтату | |
9. Қайта өрлеу дәуірінің эстетикасы өнердің қандай түрлерінде ерекше дамыды? |
|
1) Музыка мен көркем әдебиетте. | |
2) Театр мен музыкада. | |
3) Көркем әдебиет пен кескіндемеде. | |
4) Скульптура мен кескіндемеде. | |
5) Кескіндеме мен архитектурада. | |
10. «Әрбір жақсы нәрсенің өлшемі бар» - деген: |
|
1) Ш.Құдайбердиев | |
2) Ы.Алтынсарин | |
3) А.Құнанбаев | |
4) М.Әуезов | |
5) Ш.Уәлиханов | |
11. Абай қазақ қоғамының жағдайын қалай сипаттайды? |
|
1) алтын ғасыр ретінде | |
2) мәлімет ретінде | |
3) ол баға бермейді | |
4) анық мақсатқа жету жолындағы кезең ретінде | |
5) білімдікті талап ететін, сыни көзқараста | |
12. Абай философиясының орталық мәселесі- |
|
1) дін | |
2) адам | |
3) методология | |
4) онтология | |
5) таным | |
13. Қорқыт ата философиясының негізгі идеясы: |
|
1) Құдайға жету | |
2) Ар-ұждан | |
3) Мәңгілік өмірді іздеу | |
4) Адам болу | |
5) Адамгершілік | |
14. ХІХ ғасырдың екінші жартысында Қазақстанда ерекше тараған идеялардың сипаты: |
|
1) қайта өркендеудің | |
2) эмпириялық | |
3) реформациялық | |
4) иррационалдық | |
5) ағартушылық | |
15. Ежелгі түріктердің жануар тотемі: |
|
1) Қой | |
2) Жылқы | |
3) Сиыр | |
4) Қасқыр | |
5) Барыс | |
16. Әлемдік философиясында “Екінші ұстаз” деп кімді атаған: |
|
1) Әл-Фараби. | |
2) Ибн-Сина. | |
3) Әл-Бируни. | |
4) Әл-Газали | |
5) Анахарсис. | |
17. ХV-ХVIІ ғғ. жыраулар алдына қойған негізгі мәселе: |
|
1) Жерлерді көркейту. | |
2) Жауларға тойтарыс беру. | |
3) Таптық күрес. | |
4) Елдің бірлігі. | |
5) Отырықшылыққа көшу. | |
18. Кім өмір бойы “Жерұйық” іздеген: |
|
1) Шалкиіз-жырау | |
2) Асан-Қайғы. | |
3) Доспамбет- жырау. | |
4) Бұқар-жырау. | |
5) Сыпыра. | |
19. Қазақ ағартушысы, “географиялық детерминизмнің жақтаушысы”: |
|
1) Байтұрсынов. | |
2) Ы.Алтынсарин. | |
3) А.Құнанбаев. | |
4) Ш.Уәлиханов. | |
5) Майлин | |
20. “Манас” эпосын кім алғаш рет қағазға түсірді: |
|
1) Ш.Уәлиханов. | |
2) Шал-ақын. | |
3) Абай. | |
4) Шәкәрім. | |
5) Бұқар-жырау. | |
21. Қазақ философиясының бастаулары не? |
|
1) батырлар жыры | |
2) махаббат жыры | |
3) қиссалар, дастандар, аңыз -әңгімелер | |
4) мақал – мәтел | |
5) тұрмыс-салт жырлары | |
22. «Өзара түсінісу, келісу немесе түсініспеу сияқты құбылыстар тілдік негізден туындайды» деп есептейтін XX ғасырдағы философиялық бағыт: |
|
1) структурализм | |
2) герменевтика | |
3) позитивизм | |
4) феноменология | |
5) беймаркстік | |
23. Ақиқат деген не |
|
1) білімнің реалдылыққа сәйкес келуі | |
2) пайдалы, тиімдіболатын білім | |
3) барлық өзіндік заттар мен құбылыстардың объективтік жағдайы | |
4) беделді пікір | |
5) ғалымдардың шартты келісімінің нәтижесі | |
24. Диалектика – философиялық ілім |
|
1) болмысты танып-білу туралы | |
2) күн жүйесінің шығу тегі туралы | |
3) дамудың жалпы заңдары туралы | |
4) әлемнің өзгермейтіндігі туралы | |
5) кеңістік пен уақыттың относительділігі туралы | |
25. Уақыт деген не? |
|
1) саналық абстракция | |
2) қозғалыс түрі | |
3) заттарды, құбылыстарды қабылдау жолдары | |
4) заттардың, құбылыстардың,процестердің өмір сүру ұзақтығы, ритмдері, темптері | |
5) адам сезімі, ойы | |
26. Заттың, құбылыстың потенциалді және актуалді өмір сүруін көрсететін жұп категориялар: |
|
1) мүмкіндік және шындық | |
2) сан және сапа | |
3) мән және құбылыс | |
4) бөлшек және тұтастық | |
5) қарама-қарсылық | |
27. «Пайда», «табыс», «тиімді» ұғымдарға негізделген пайдалы іс-әрекеттерді зерттейтін ғылым: |
|
1) праксеология | |
2) деонтология | |
3) аксиология | |
4) прагматизм | |
5) утилитаризм | |
28. Пайданы ұлы құндылық және адамгершіліктің негізі деп санайды: |
|
1) гедонизм | |
2) утилитаризм | |
3) аскетизм | |
4) прагматизм | |
5) практицизм | |
29. Өмір ләззатынан бас тарту: |
|
1) утилитаризм | |
2) гедонизм | |
3) прагматизм | |
4) практицизм | |
5) аскетизм | |
30. Мәдениет тарихындағы бақыт туралы этикалық пән: |
|
1) аксиология | |
2) деонтология | |
3) этиология | |
4) фелицитология | |
5) праксеология | |
31. Сананың абстрактілі ойлауды, есті логикалық ойлауды білдіретін бөлігі: |
|
1) рационалдық | |
2) еріктік | |
3) сезімдік | |
4) инстинктілік | |
5) психикалық | |
32. Қоғамдық сана деңгейіне не жатпайды: |
|
1) діни сана | |
2) эстетикалық сана | |
3) күнделікті тұрмыстағы сана | |
4) құқықтық сана | |
5) моральдық сана | |
33. Сезімдік танымның негізгі формалары: |
|
1) интуиция, ойға сақтау, елестету | |
2) парасат, ақыл, рух | |
3) гипотеза, идея, теория | |
4) түйсік, қабылдау, еске алу | |
5) ұғым,пайымдау, ой-қорыту | |
34. Адамды жануардан бөліп көрсететін және оның психикасын саналық психика деңгейіне жеткізетін: |
|
1) тіл | |
2) өзіндік сана | |
3) ойлау | |
4) ойын | |
5) қиял | |
35. Адамды таңбалық жануар ретінде анықтама берген: |
|
1) Ф. Ницше | |
2) А. Камю | |
3) В. Франкл | |
4) Э. Кассирер | |
5) Ф. Фукуяма | |
36. Адамның табиғи қасиетіне жатпайтын не? |
|
1) тәннің қалыптасуы | |
2) бойы | |
3) көздің түсі | |
4) темперамент | |
5) рухани мәдениет | |
37. Адамның ата-анасынан алған гендер жиынтығы: |
|
1) фенотип | |
2) хромосома | |
3) генофонд | |
4) архетип | |
5) генотип | |
38. Қазіргі заман философиясында адам мәселесін негізге қоятын бағыт? |
|
1) неотомизм | |
2) неопозитивизм | |
3) экзистенциализм | |
4) сыни реализм | |
5) прагматизм | |
39. Дүниенің негізі «Мен», менен басқаның бәрі менің түсінігім ғана дейтін идеалистік философия ұғымы |
|
1) аксиология | |
2) эгоцентризм | |
3) философиялық антропология | |
4) диалектика және таным теориясы | |
5) гносеология | |
40. Өмір мәнін аскетизм тұрғысынан түсіну: |
|
1) ләззатқа ұмтылу | |
2) тілектерді қанағаттандыру | |
3) осы өмір қызығы | |
4) өмір- әлемнен бас тарту, күнәдан арылу үшін тән рахаттан бас тарту | |
5) өз талаптарын орындау, екі етпеу | |
41. Алуан түрлі этностардың бірігіп өмір сүруі: белгілі бір этностың екінші бір этностың мәдениетін игеруге байланысты өзгеріске әкелетін |
|
1) аккультурация | |
2) жауласушы плюрализм | |
3) келісімді плюрализм | |
4) ассимиляция | |
5) интеграция | |
42. Жаңа технологияның алдындағы сенімсіздік, үрей және қорқынышты көрсететін технофобияның көрінісі: |
|
1) техницизм | |
2) неотехницизм | |
3) антитехницизм | |
4) сциентизм | |
5) технологиялық детерминизм | |
43. Табыс деңгейімен, байлығымен, мамандығының дәрежесімен, тұратын ауданымен ерекшеленетін адамдар тобы қалай аталады: |
|
1) отбасылар | |
2) таптар | |
3) кландар | |
4) страттар | |
5) сословиялер | |
44. «Страта» деген ұғым нені білдіреді? |
|
1) диспозицияны | |
2) әлеуметтік қабатты | |
3) топтарын | |
4) тап тобырларын | |
5) үшінші жүлде | |
45. > Ғылымды дінге бағындыруға әрекет жасайтын көзқарас. Ғылым, білім орнына діни сенімді уағыздайды. |
|
1) деизм | |
2) фидеизм | |
3) теизм | |
4) дуализм | |
5) гедонизм | |
46. Адам мен қоғамның қалыптасуы: |
|
1) социогенез | |
2) филогенез | |
3) онтогенез | |
4) биогенез | |
5) антропосоциогенез | |
47. Мәдениетті символдар, белгілердің жүйесі деп қарастыратын ағым: семиотика |
|
1) социобиология | |
2) кибернетика | |
3) семиотика | |
4) бионика | |
5) синергетикиа | |
48. Ұлт-дегеніміз не? |
|
1) қоғамның демографиялық құрылымы | |
2) кәсіптік білім беру құрылымдары | |
3) технологиялық байланыстар құрылымы | |
4) адамдар этноәлеуметтік бірлестігінің тарихи қалыптасқан жоғарғы формасы (түрі) | |
5) қоғамның қоныстанушылық құрылымы | |
49. Философияның қай ілімі адамның әлемге деген құндылық қатынасын түсіндіреді? |
|
1) футурология | |
2) аксиология | |
3) гносеология | |
4) онтология | |
5) теология | |
50. Аксиологияның негізгі сұрағы не болып табылады? |
|
1) «жақсылық деген не?» | |
2) «игілік деген не?» | |
3) «рухани құндылық деген не?» | |
4) «материалдық құндылық деген не?» | |
5) «адамдық деген не?» |