Тест: ф 100-150


Список вопросов


1. Теология:

1) сенім қағидалары
2) дүниені рационалды тану тәсілі
3) мұсылмандық діни ілім
4) Құдай және ол жаратқан мақұлықтар туралы ілім
5) құдайды мистикалық тану тәсілі

2. Жаңа заман философиясындағы эмпиризмнің пікірінше, шынайы білім

1) Көркем
2) Тәжірбиелік
3) Интуитивті
4) Абстрактілі
5) Діни

3. Қайта өрлеу дәуіріндегі адамға берілген сипаттама:

1) ғарыштық тұлға
2) Шығармашылық тұлға
3) әдепті тұлға
4) иррационалистік тұлға
5) құдіретті тұлға

4. Қайта өрлеу дәуірі:

1) Сенсуализм
2) Реннессанс
3) Прогресс
4) Регресс
5) Реализм

5. «Білім-Күш», «Күш-Білімде» деген қағиданың авторы:

1) Д.Локк
2) Т.Гоббс
3) Ф.Бэкон
4) Р.Декарт
5) Б.Спиноза

6. Гуманизм философиясының басты ерекшелігі:

1) Антропоцентризм
2) Рационализм
3) Космоцентризм
4) Иррационализм
5) Теоцентризм

7. Пантеизм:

1) Адам проблемасы
2) Қоғам туралы ілім
3) Құдайды табиғатпен тұтастай алып қарайды
4) Табиғат жөніндегі ілім
5) Құдайды жеке тұрғыда түсіндіреді

8. Р. Декарт пікірінше, адам тіршілігінің жалғыз да, нақты дәлелі, ол:

1) Ойлау
2) Адамгершілік
3) Сөйлеу
4) Қозғалысқа қабілеттілік
5) Өзін-өзі асқақтату

9. Қайта өрлеу дәуірінің эстетикасы өнердің қандай түрлерінде ерекше дамыды?

1) Музыка мен көркем әдебиетте.
2) Театр мен музыкада.
3) Көркем әдебиет пен кескіндемеде.
4) Скульптура мен кескіндемеде.
5) Кескіндеме мен архитектурада.

10. «Әрбір жақсы нәрсенің өлшемі бар» - деген:

1) Ш.Құдайбердиев
2) Ы.Алтынсарин
3) А.Құнанбаев
4) М.Әуезов
5) Ш.Уәлиханов

11. Абай қазақ қоғамының жағдайын қалай сипаттайды?

1) алтын ғасыр ретінде
2) мәлімет ретінде
3) ол баға бермейді
4) анық мақсатқа жету жолындағы кезең ретінде
5) білімдікті талап ететін, сыни көзқараста

12. Абай философиясының орталық мәселесі-

1) дін
2) адам
3) методология
4) онтология
5) таным

13. Қорқыт ата философиясының негізгі идеясы:

1) Құдайға жету
2) Ар-ұждан
3) Мәңгілік өмірді іздеу
4) Адам болу
5) Адамгершілік

14. ХІХ ғасырдың екінші жартысында Қазақстанда ерекше тараған идеялардың сипаты:

1) қайта өркендеудің
2) эмпириялық
3) реформациялық
4) иррационалдық
5) ағартушылық

15. Ежелгі түріктердің жануар тотемі:

1) Қой
2) Жылқы
3) Сиыр
4) Қасқыр
5) Барыс

16. Әлемдік философиясында “Екінші ұстаз” деп кімді атаған:

1) Әл-Фараби.
2) Ибн-Сина.
3) Әл-Бируни.
4) Әл-Газали
5) Анахарсис.

17. ХV-ХVIІ ғғ. жыраулар алдына қойған негізгі мәселе:

1) Жерлерді көркейту.
2) Жауларға тойтарыс беру.
3) Таптық күрес.
4) Елдің бірлігі.
5) Отырықшылыққа көшу.

18. Кім өмір бойы “Жерұйық” іздеген:

1) Шалкиіз-жырау
2) Асан-Қайғы.
3) Доспамбет- жырау.
4) Бұқар-жырау.
5) Сыпыра.

19. Қазақ ағартушысы, “географиялық детерминизмнің жақтаушысы”:

1) Байтұрсынов.
2) Ы.Алтынсарин.
3) А.Құнанбаев.
4) Ш.Уәлиханов.
5) Майлин

20. “Манас” эпосын кім алғаш рет қағазға түсірді:

1) Ш.Уәлиханов.
2) Шал-ақын.
3) Абай.
4) Шәкәрім.
5) Бұқар-жырау.

21. Қазақ философиясының бастаулары не?

1) батырлар жыры
2) махаббат жыры
3) қиссалар, дастандар, аңыз -әңгімелер
4) мақал – мәтел
5) тұрмыс-салт жырлары

22. «Өзара түсінісу, келісу немесе түсініспеу сияқты құбылыстар тілдік негізден туындайды» деп есептейтін XX ғасырдағы философиялық бағыт:

1) структурализм
2) герменевтика
3) позитивизм
4) феноменология
5) беймаркстік

23. Ақиқат деген не

1) білімнің реалдылыққа сәйкес келуі
2) пайдалы, тиімдіболатын білім
3) барлық өзіндік заттар мен құбылыстардың объективтік жағдайы
4) беделді пікір
5) ғалымдардың шартты келісімінің нәтижесі

24. Диалектика – философиялық ілім

1) болмысты танып-білу туралы
2) күн жүйесінің шығу тегі туралы
3) дамудың жалпы заңдары туралы
4) әлемнің өзгермейтіндігі туралы
5) кеңістік пен уақыттың относительділігі туралы

25. Уақыт деген не?

1) саналық абстракция
2) қозғалыс түрі
3) заттарды, құбылыстарды қабылдау жолдары
4) заттардың, құбылыстардың,процестердің өмір сүру ұзақтығы, ритмдері, темптері
5) адам сезімі, ойы

26. Заттың, құбылыстың потенциалді және актуалді өмір сүруін көрсететін жұп категориялар:

1) мүмкіндік және шындық
2) сан және сапа
3) мән және құбылыс
4) бөлшек және тұтастық
5) қарама-қарсылық

27. «Пайда», «табыс», «тиімді» ұғымдарға негізделген пайдалы іс-әрекеттерді зерттейтін ғылым:

1) праксеология
2) деонтология
3) аксиология
4) прагматизм
5) утилитаризм

28. Пайданы ұлы құндылық және адамгершіліктің негізі деп санайды:

1) гедонизм
2) утилитаризм
3) аскетизм
4) прагматизм
5) практицизм

29. Өмір ләззатынан бас тарту:

1) утилитаризм
2) гедонизм
3) прагматизм
4) практицизм
5) аскетизм

30. Мәдениет тарихындағы бақыт туралы этикалық пән:

1) аксиология
2) деонтология
3) этиология
4) фелицитология
5) праксеология

31. Сананың абстрактілі ойлауды, есті логикалық ойлауды білдіретін бөлігі:

1) рационалдық
2) еріктік
3) сезімдік
4) инстинктілік
5) психикалық

32. Қоғамдық сана деңгейіне не жатпайды:

1) діни сана
2) эстетикалық сана
3) күнделікті тұрмыстағы сана
4) құқықтық сана
5) моральдық сана

33. Сезімдік танымның негізгі формалары:

1) интуиция, ойға сақтау, елестету
2) парасат, ақыл, рух
3) гипотеза, идея, теория
4) түйсік, қабылдау, еске алу
5) ұғым,пайымдау, ой-қорыту

34. Адамды жануардан бөліп көрсететін және оның психикасын саналық психика деңгейіне жеткізетін:

1) тіл
2) өзіндік сана
3) ойлау
4) ойын
5) қиял

35. Адамды таңбалық жануар ретінде анықтама берген:

1) Ф. Ницше
2) А. Камю
3) В. Франкл
4) Э. Кассирер
5) Ф. Фукуяма

36. Адамның табиғи қасиетіне жатпайтын не?

1) тәннің қалыптасуы
2) бойы
3) көздің түсі
4) темперамент
5) рухани мәдениет

37. Адамның ата-анасынан алған гендер жиынтығы:

1) фенотип
2) хромосома
3) генофонд
4) архетип
5) генотип

38. Қазіргі заман философиясында адам мәселесін негізге қоятын бағыт?

1) неотомизм
2) неопозитивизм
3) экзистенциализм
4) сыни реализм
5) прагматизм

39. Дүниенің негізі «Мен», менен басқаның бәрі менің түсінігім ғана дейтін идеалистік философия ұғымы

1) аксиология
2) эгоцентризм
3) философиялық антропология
4) диалектика және таным теориясы
5) гносеология

40. Өмір мәнін аскетизм тұрғысынан түсіну:

1) ләззатқа ұмтылу
2) тілектерді қанағаттандыру
3) осы өмір қызығы
4) өмір- әлемнен бас тарту, күнәдан арылу үшін тән рахаттан бас тарту
5) өз талаптарын орындау, екі етпеу

41. Алуан түрлі этностардың бірігіп өмір сүруі: белгілі бір этностың екінші бір этностың мәдениетін игеруге байланысты өзгеріске әкелетін

1) аккультурация
2) жауласушы плюрализм
3) келісімді плюрализм
4) ассимиляция
5) интеграция

42. Жаңа технологияның алдындағы сенімсіздік, үрей және қорқынышты көрсететін технофобияның көрінісі:

1) техницизм
2) неотехницизм
3) антитехницизм
4) сциентизм
5) технологиялық детерминизм

43. Табыс деңгейімен, байлығымен, мамандығының дәрежесімен, тұратын ауданымен ерекшеленетін адамдар тобы қалай аталады:

1) отбасылар
2) таптар
3) кландар
4) страттар
5) сословиялер

44. «Страта» деген ұғым нені білдіреді?

1) диспозицияны
2) әлеуметтік қабатты
3) топтарын
4) тап тобырларын
5) үшінші жүлде

45. > Ғылымды дінге бағындыруға әрекет жасайтын көзқарас. Ғылым, білім орнына діни сенімді уағыздайды.

1) деизм
2) фидеизм
3) теизм
4) дуализм
5) гедонизм

46. Адам мен қоғамның қалыптасуы:

1) социогенез
2) филогенез
3) онтогенез
4) биогенез
5) антропосоциогенез

47. Мәдениетті символдар, белгілердің жүйесі деп қарастыратын ағым: семиотика

1) социобиология
2) кибернетика
3) семиотика
4) бионика
5) синергетикиа

48. Ұлт-дегеніміз не?

1) қоғамның демографиялық құрылымы
2) кәсіптік білім беру құрылымдары
3) технологиялық байланыстар құрылымы
4) адамдар этноәлеуметтік бірлестігінің тарихи қалыптасқан жоғарғы формасы (түрі)
5) қоғамның қоныстанушылық құрылымы

49. Философияның қай ілімі адамның әлемге деген құндылық қатынасын түсіндіреді?

1) футурология
2) аксиология
3) гносеология
4) онтология
5) теология

50. Аксиологияның негізгі сұрағы не болып табылады?

1) «жақсылық деген не?»
2) «игілік деген не?»
3) «рухани құндылық деген не?»
4) «материалдық құндылық деген не?»
5) «адамдық деген не?»