Тест: ф 50 - 100
Список вопросов
1. Төменде келтірілген ойшылдардың қайсысы Отырарда дүниеге келген: |
|
1) Қашқари | |
2) Баласағұн | |
3) Әл-Фараби | |
4) Яссауи | |
5) Дулати | |
2. Әл-Фараби бойынша бақытқа жету жолдары: |
|
1) ықыластық, тән құмарлығы | |
2) ерен жаратылған дене құрылысы, жан құмарлықтары, ой-парасаты | |
3) рухани байлығы | |
4) ерекше жаратылған дене құрылысы | |
5) жан құмарлығы, саналылығы | |
3. Араб-мұсылман орта ғасырларының көрнекті ойшылы әрі дәрігері, «Дәрігерлік ғылым тағылымы» еңбегінің авторы: |
|
1) Ибн-Рушд | |
2) Әл-Бируни | |
3) Ибн-Сина | |
4) Ибн-Баджа | |
5) Ибн-Туфейль | |
4. «Құдай қаласы» еңбегінің авторы: |
|
1) Фома Аквинский | |
2) У.Оккам | |
3) Пьер Абеляр | |
4) Тертуллиан | |
5) Августин Аврелий | |
5. Ислам дінінің заңдары қандай? |
|
1) Шариғат | |
2) Мағрифат | |
3) Геас | |
4) Тарихат | |
5) Канон | |
6. «Диуани Хикмет» философиялық-теологиялық еңбегінің авторы |
|
1) Дулати | |
2) Баласағұн | |
3) Яссауи | |
4) Әл-Ғазали | |
5) Әл-Фараби | |
7. Суфизм ілімі бойынша Құдайды қайдан іздеу керек? |
|
1) өз ішкі дүниеңнен | |
2) адамнан жоғары тұрған трансцендентті әлемнен | |
3) феноменальды әлемнен | |
4) шіркеуден | |
5) мешіттен | |
8. Схоластика бұл: |
|
1) Көне Шығыс философиясының бір бағыты | |
2) ғылым туралы ілім | |
3) дүниені танып-білуді терістеу | |
4) Орта ғасырлық философиялық ілім | |
5) әдіс туралы ілім | |
9. Әл-Ғазали қандай идеяны бөлді: |
|
1) неоплатонизм | |
2) суфизм | |
3) Шығыс перипатетизмі | |
4) қалам | |
5) неоаристотелизм | |
10. Номинализм концепциясы бойынша ерік мыналарға қарағанда бірінші орында тұрады: |
|
1) опасыздық | |
2) ес | |
3) ақыл | |
4) наным | |
5) қайырымдылық | |
11. Ислам діні мыналардың қайсысына тиым салады? |
|
1) кибернетикаға | |
2) өнерге | |
3) философияға | |
4) ғылымға | |
5) пұтқа табынушылыққа | |
12. Христиан дінін жақтаушылардың басты идеясы: |
|
1) адамгершілік | |
2) өнегелік | |
3) креационистік | |
4) дүниетанымдық | |
5) бейбітшілік | |
13. Араб философиясы ол - : |
|
1) Аристотель философиясын білген емес | |
2) Бүкіл грек философиясын жоққа шығарды | |
3) Грек философиясымен таныс болған жоқ | |
4) Аристотель іліміне сүйенеді | |
5) Аристотель ілімдерін жоққа шығарады | |
14. Ортағасыр Еуропа философиясына тән емес не? |
|
1) теоорталықтық | |
2) провиденциализм | |
3) имморализм | |
4) провиденциализм | |
5) иррационализм | |
15. Ортағасыр Еуропа философиясының сипатты белгісі не болып табылады? |
|
1) теоорталықтық | |
2) білімсіздік | |
3) атеизмге бейімділік | |
4) ғылым | |
5) антропология | |
16. Фома Аквинскийдің негізгі философиялық шығармаларының бірі |
|
1) Құдай қаласы | |
2) Құдайды қорғау жинағы | |
3) Дәлелдеу жинағы | |
4) Құбыжыққа қарсы жинақтар | |
5) Теология жинағы | |
17. Философияның пайда болуына ықпал еткен, ислам әлеміндегі елдерге қатысты ілім: |
|
1) суфизм | |
2) мутазилизм | |
3) мистикалық ағым | |
4) гегельяншылдық | |
5) поэзия | |
18. Әл-Фараби антикалық философиядан қабылдаған, маңызды дәстүрдің атауы… |
|
1) гилозоизм | |
2) перипатетизм | |
3) мистицизм | |
4) материализм | |
5) идеализм | |
19. Әл-Фараби қандай атаққа ие? |
|
1) Аристотельдің ең жақын екінші шәкірті | |
2) Түркілердің екінші философы | |
3) Араб философы | |
4) Аристотельден кейінгі, екінші ұстаз | |
5) Аристотель мектебінің мақтан тұтарлық философы | |
20. Ортағасыр ойшылдары бойынша адам бейнесі: |
|
1) әлеумет орталықтық | |
2) тео орталықтық | |
3) антропо орталықтық | |
4) ғарыш орталықтық | |
5) мәдени орталықтық | |
21. А. Иүгінеки адам бойындағы ең асыл да, жоғарғы қасиет деп айтады |
|
1) жомарттылықты | |
2) адамгершілікті | |
3) имандылықты | |
4) ақылдылықты | |
5) өңілділікті | |
22. Ортағасырлық христиан философиясы қандай болмыстық қатынасқа негізделген: |
|
1) Адам – табиғат | |
2) Адам – дүние | |
3) Адам – жоғары адам. | |
4) Құдай – адам | |
5) Адам – адам | |
23. Августиннің қағидасы: |
|
1) Құдайы қағидаларды теріске шығару | |
2) Құдай болмысы дәлелдерінің тәжірибелік сипатын беру | |
3) дүниені жаратқан Құдайға жүгінбейтін философтардан сақ болу керек | |
4) адам еркіндігі туралы ілімді негіздеу | |
5) христиандық пен перипатетизмді мәмілеге келтіру | |
24. > Араб-мұсылман мәдениетіндегі философия мен ғылымның гүлденген кезеңі: |
|
1) X-XI ғасыр | |
2) XII-XIII ғасыр | |
3) VII-X ғасыр | |
4) VI-VII ғасыр | |
5) XIV-XVII ғасыр | |
25. Қай орта ғасыр ойшылдарының шығармасында түрік тілдерінің бірлігі мен айырмашылығына талдау берілген? |
|
1) Шәкәрім | |
2) Иассауи | |
3) Баласағұн | |
4) Абай | |
5) Қашғари | |
26. Әл-Кинди, Әл-Фараби, Ибн-Сина философия дамуының қай тарихи кезеңіне жатады? |
|
1) Жаңа заман философиясы | |
2) Қайта Өрлеу әуірі философиясы | |
3) Антика философиясы | |
4) Орта ғасыр философиясы | |
5) 20-ғасыр философиясы | |
27. > Орта ғасыр дәуіріндегі болған философиялық ілімді корсет: |
|
1) иррационализм | |
2) реализм және номинализм | |
3) прагматизм | |
4) экзистенциализм | |
5) позитивизм | |
28. «Шіркеу әкелерінің ілімі» қалай аталады? |
|
1) патристика | |
2) апологетика | |
3) > евгеника | |
4) аскетика | |
5) схоластика | |
29. Ортағасырлық араб тілді қоғамдық ойдағы «фалсафа» сөзінің мағынасы: |
|
1) сенім қағидалары | |
2) мұсылмандық діни ілім | |
3) дүниені рационалды тану тәсілі | |
4) сенім қағидалары | |
5) құдайды мистикалық тану тәсілі | |
30. Араб мұсылман философиясының қалыптасуына негіз болған философиялық көзқарас өкілі: |
|
1) Ар-Рази | |
2) Ибн-Сина | |
3) Әл-Ғазали | |
4) Әл-Фараби | |
5) Әл-Кинди | |
31. Авиценна ол: |
|
1) Ибн Сина | |
2) Иоан Скот Эриуген | |
3) Дун Скот | |
4) Әл Ғазали | |
32. Араб мұсылман орта ғасырларындағы көрнекті философ әрі дәрігер, «Дәрігерлік ғылым тағылымының» авторы: |
|
1) Ибн Бадж | |
2) Ибн Туфейль | |
3) Әл Бируни | |
4) Ибн Сина | |
5) Ибн Рушд | |
33. «Тәубеге келу» еңбегін жазған патристика өкілі: |
|
1) Әулие Августин | |
2) Майландский | |
3) Тертуллиан | |
4) Климент Александрийский | |
5) Амворский | |
34. «Сену үшін түсінемін» тезисінің авторы: |
|
1) Бонавентура | |
2) У Оккам | |
3) П.Абеляр | |
4) Аврелий Августин | |
5) Э.Лаерцкий | |
35. Қай Ортағасыр Шығыс мұсылман философы «Игілікті қала тұрғындарының көзқарастары» еңбегінің авторы болып табылады: |
|
1) Ибн-Сина | |
2) Әл-Кинди | |
3) Әл-Фараби | |
4) Әл-Ғазали | |
5) Ибн-Рушд | |
36. Ортағасыр мұсылмандық Шығыс философиясының қай ағымы адам өмірінің мұратын оның жанының құдаймен бірігіп, дүниеден безуді көздеді: |
|
1) суфизм | |
2) калам | |
3) универсализм | |
4) пантеизм | |
5) перипатетизм | |
37. Ізгілікті қала туралы және қоғамның қажетті құрылысы туралы идеяларды ұсынған «Екінші ұстаз» ІХ Х ғғ. Араб тілдес философтың аты кім? |
|
1) Ибн Сина | |
2) Аристотель | |
3) Хайдеггер | |
4) Әл Фараби | |
5) Конфуций | |
38. Ибн-Синаның «Сауығу кітабы»..........қамтиды. |
|
1) философия, медицина, математиканы | |
2) астрономия, физика, химияны | |
3) эстетика, этика, философияны | |
4) химия, математика, этиканы | |
5) логика, физика, математика, философияны | |
39. Неопротестанттық ілімдегі «шынайы адам» деген: |
|
1) құдайға сенетін | |
2) құдайға сенбейтін | |
3) білімге құштар | |
4) мәдениетті | |
5) өркениетті | |
40. Христиандық концепция бойынша қиянат неден шығады? |
|
1) болмыстан | |
2) болмыс еместен | |
3) санадан | |
4) ақыл-ойдан | |
5) бейсаналықтан | |
41. Схоластика мен дін қағидаларын сынаған шығыс философы: |
|
1) Ибн-Сина | |
2) Әл-Фараби | |
3) Омар Хайям | |
4) Ибн-Араби | |
5) Әл-Ғазали | |
42. Ортағасыр философтарының ойынша адамды адам ететін: |
|
1) құрметтеу | |
2) сөйлеу | |
3) адамгершілік | |
4) жан | |
5) зерделілік | |
43. Ф.Аквинский пікірі бойынша адам – бұл екі әлемнің арасындағы тіршілік иесі: |
|
1) ғарыш пен о дүние | |
2) аспан мен жер | |
3) тән мен жан | |
4) жоғары мен төмен | |
5) сана мен материя | |
44. Медицина канонын жазған кім? |
|
1) әл-Бируни | |
2) Ибн-сина | |
3) әл-Фараби | |
4) әл-Хорезми | |
5) Ибн-Рушд | |
45. Адам концепциясының биологиялық және әлеуметтік диалектика негізін жасаған кім? |
|
1) К.Маркс | |
2) М.Шеллер | |
3) Л.Фейербах | |
4) Ж.Руссо | |
5) Ч.Дарвин | |
46. > Тірі жүйе ұғымының бір деңгейі: |
|
1) молекула | |
2) атмосфера | |
3) планеталық жүйе | |
4) биосфера | |
5) литосфера | |
47. Құндылық мәселесімен айналысатын философиялық білімнің саласы? |
|
1) иология | |
2) Феноменология | |
3) Онтология | |
4) Гносеология | |
5) Эпистемология | |
48. Қазақтың қоғамдық тарихындағы философия тарихы проблемасын зерттеуде шығармашылық туралы бірден-бір ойын білдірген: |
|
1) Ы.Алтынсарин | |
2) М.Дулатов | |
3) Ш.Құдайбердиев | |
4) С.Торайғыров | |
5) А.Құнанбаев | |
49. Әл-Фараби мен Ибн Рушдтың екі ұдайы ақиқат теориясына қарсы болып, «діни ақиқат деген жоқ» деген пікірді айтқан қайта өрлеу дәуірі философиясының өкілі: |
|
1) Н.Кузанский | |
2) Рафаель | |
3) Леонардо да Винчи | |
4) Ф.Бэкон | |
5) Макиавелли | |
50. Рухани кемелдену, дін заңдарын шын жүректен орындау |
|
1) ақиқат | |
2) шариғат | |
3) мағрипат | |
4) тарикат | |
5) хақиқат |