Тест: Тестирование по аттестации для воспитателя по татарскому языку
Список вопросов
1. “Кәҗә бәтиләре һәм бүре” әкияте ... |
|
1) еврей халык әкияте | |
2) башкорт халык әкияте | |
3) татар халык әкияте | |
4) рус халык әкияте | |
2. “Кәҗә бәтиләре һәм бүре” әкиятендәге кәҗә бәтиләре нинди була? |
|
1) тәртипсез | |
2) көлке | |
3) акыллы | |
4) тыңлаучан | |
3. Рус халык әкияте “Шалкан” текстында хикәя фигыльләр кайсы заман формасында бирелә? |
|
1) киләчәк заман хикәя фигыль формасында | |
2) хәзерге заман хикәя фигыль формасында | |
3) билгеле үткән заман хикәя фигыль формасында | |
4) билгесез үткән заман хикәя фигыль формасында | |
4. "Безнең Гали бигрәк тату Кәҗә белән” җөмләсендә ничә сүзнең язылышы белән әйтелеше туры килми? |
|
1) өч | |
2) бер | |
3) ике | |
4) дүрт | |
5. Гали аны ... белән кунак итә җөмләсендә кайсы рәттәге сүз булырга тиеш: |
|
1) печән | |
2) чирәм | |
3) үлән | |
4) чәчәк | |
6. Кем дә дәшми, көзге яңгыр Зонтик белән сөйләшә җөмләсендә басымы беренче иҗеккә төшкән ничә сүз бар? |
|
1) дүрт | |
2) өч | |
3) бер | |
4) ике | |
7. Йомшак кына кар яуды җөмләсендәге яуды сүзендә кайсы авазлар бар? |
|
1) [й а w д ы] | |
2) [я w д ы] | |
3) [я у д ы | |
4) [й а у д ы] | |
8. “Өч аю” әкиятен кем язган? |
|
1) К.Д.Ушинский | |
2) Л.Н.Толстой | |
3) А. Алиш | |
4) халык әкияте | |
9. 2. “Чукмар белән Тукмар” әкиятендә кайсы әтәч нинди төстә? |
|
1) чуар әтәч – Тукмар, кечкенә әтәч – Чукмар. | |
2) ак әтәч – Чукмар, кара әтәч – Тукмар | |
3) чуар әтәч – Чукмар, кечкенә әтәч – Тукмар | |
4) ак әтәч – Тукмар, кара әтәч – Чукмар | |
10. Теремок кайда төзелгән була? |
|
1) елга буенда | |
2) басуда | |
3) кырда | |
4) урманда | |
11. Рәхмәт әйткән моның өчен абыйсы аңа. (Ә.Исхак) җөмләсендә модаль сүз... |
|
1) рәхмәт | |
2) белән | |
3) аңа | |
4) әйткән | |
12. 2. Әтиләр, әниләр, Бабайлар, әбиләр, Бакчага килегез, Килегез, карагыз. (Б.Рәхмәт) җөмләсендә калын белән бирелгән сүзләр ... |
|
1) нечкә сүзләр | |
2) калын сүзләр | |
3) эндәш сүзләр | |
4) тиңдәш ияләр | |
13. Тыныш билгесе кайсы очракта дөрес куелган? |
|
1) (1) т.б. куелмый, (2) өтер, (3) өтер, (4) нокта | |
2) (1) сызык, (2) өтер, (3) өтер, (4) нокта | |
3) (1) тыныш билгесе куелмый, (2) т.б.куелмый, (3) сызык, (4) нокта | |
4) (1) өтер, (2) өтер, (3) өтер, (4) нокта | |
14. Әти нәрсә кушса, шуны Иренмичә эшләдек. (М. Мазунов) җөмләсендә компонентларны үзара бәйләгән чара ... |
|
1) нәрсә ялгызак мөнәсәбәтле сүзе | |
2) шуны ялгызак мөнәсәбәтле сүзе | |
3) нәрсә - шуны парлы мөнәсәбәтле сүзе | |
4) -са шарт фигыль формасы | |
15. -Әйдәле, акбай, өйрән син, арт аягың белән тор, Аума, аума, туп-туры тор, төз утыр, яхшы утыр. (Г.Тукай) җөмләсендә боерык фигыльләр ничәү? |
|
1) сигез | |
2) җидәү | |
3) алтау | |
4) ишәү | |
16. Юк, кирәкми, мин өйрәнмим, минем уйныйсым килә, Шул болыннарда ятасым, шунда ауныйсым килә. (Г.Тукай) җөмләсендә кайсы рәттәге сүз җөмлә кисәкләренә бәйсез кулланыла һәм инкярны белдерә? |
|
1) юк | |
2) юк, кирәкми | |
3) өйрәнмим | |
4) кирәкми | |
17. Ул эшләгән сабыннар Тәмле хуш ис тарата, Шуңа күрә дә аны Кешеләр бик ярата. (Ә.Кари) җөмләсендә ничә компонент бар? |
|
1) ике | |
2) өч | |
3) дүрт | |
4) бер | |
18. Алсу чыккан урамга, Тик чәчен тарамаган, Битен, кулын юмаган, Көзгегә карамаган. (Д.Гарифуллин) җөмләсендә тартым һәм килеш кушымчасы булган ничә исем бар? |
|
1) биш | |
2) дүрт | |
3) ике | |
4) өч | |
19. Шундый җылы, шундый йомшак, Әзләп-әзләп чеметәм, Әзләп-Әзләп чеметәм дә Шактый гына киметәм. (Ш.Галиев) җөмләсендә кайсы рәттән сүзләр эшне үтәлү рәвеше ягыннан характерлый? |
|
1) киметәм | |
2) шундый | |
3) әзләп-әзләп, шактый | |
4) чеметәм | |
20. Яшьбалаларны ашап китте бүре, Бик усал ерткычтыр ул, мур кыргыры! җөмләсендә калын хәрефләр белән бирелгән сүз ... |
|
1) ымлык | |
2) модаль сүз | |
3) кереш сүз | |
4) эндәш сүз | |
21. Әй, кыш бабай, кыш бабай, Хуш киләсең, уз бире. (Ә.Кари) җөмләсендә калын хәрефләр белән бирелгән сүз ... |
|
1) тәмамлык | |
2) җәенке эндәш сүз | |
3) ия | |
4) аныклагыч | |
22. Шундый матур минем Туган илем, Җир шарында ... юк аңар! (Ә.Исхак) җөмләсендә нокталар урына кайсы сүзне куярга? |
|
1) көндәш | |
2) охшаш | |
3) тиңдәш | |
4) тиңнәр | |
23. Йомшак ап-ак кар өстендә Эх, уйнавы күңелле! (Һ.Такташ) җөмләсендә йомшак ап-ак кисәкләре ... |
|
1) тиңдәш булмаган аергычлар | |
2) рәвешләр | |
3) сыйфатлар | |
4) тиңдәш аергычлар | |
24. Ләйлә, курчакларга карап, Бик кычкырып бер көлде. (Һ.Такташ) җөмләсендә калын хәрефләр белән бирелгән сүзләр арасындагы мөнәсәбәт ... |
|
1) барысы да дөрес | |
2) аныклаулы | |
3) ачыклаулы | |
4) хәбәрлекле | |
25. Кар бөртекләре өстенә куна, Үзләре матур һәм салкын була (Ә.Бикчәнтәева) җөмләсендә калын хәрефләр белән бирелгән сүзләрне үзара бәйләүче чара ... |
|
1) янәшә тору | |
2) тезүче теркәгеч | |
3) каршы кую интонациясе | |
4) санау интонациясе | |
26. Тиздән яз килер, ап-ак кар эрер, Тышта балалар ... йөрер. (Ә.Ерикәй) җөмләсендә кайсы рәттәге сүз булырга тиеш? |
|
1) яланаяк | |
2) күлмәкчән | |
3) ялангач | |
4) күлмәк белән | |
27. Кыш айларын да яратам, Әмма яз күңеллерәк (М.Мәһдиев) җөмләсендәге компонетларны үзара бәйләүче чара ... |
|
1) каршы куючы теркәгеч | |
2) кисәкчә | |
3) санау интонациясе | |
4) каршы кую интонациясе | |
28. Кара җиләк ашый-ашый Каралмагыз, карагыз! (Н.Арсланов) җөмләсендә калын хәреф белән бирелгән сүздә басым кайсы иҗеккә төшә? |
|
1) дүртенче | |
2) өченче | |
3) икенче | |
4) беренче | |
29. Әнә кара тарыга, Үрмәли югарыга. (Ә.Ерикәй) җөмләсендә калын хәреф белән бирелгән сүз кайсы сүз төркеменә карый? |
|
1) алмашлык | |
2) рәвеш | |
3) исем | |
4) сыйфат | |
30. Тыңлый өскәрәк менеп тә, Түбәнрәк төшеп тә. (Н. Мадъяров) җөмләсендә калын хәреф белән бирелгән сүзләр ... |
|
1) фразеологизм | |
2) омонимнар | |
3) антонимнар | |
4) синонимнар | |
31. Тик уңайсыз шунсы (?) каймакларын Тар чүлмәккә сала кешеләр. (Һ.Такташ) җөмләсендә кайсы тыныш билгесе куела? |
|
1) өндәү билгесе | |
2) ике нокта | |
3) сызык | |
4) өтер | |
32. Әби аларның әләкләшүләреннән дә туйган булган җөмләсендәге калын хәреф белән бирелгән сүзнең мәгънәле кисәкләргә дөрес бүленешен күрсәтегез. |
|
1) әләк-лә-ш-ү-ләр-е-ннән | |
2) әләк-ләшү-ләр-ен-нән | |
3) ә-ләк-лә-шү-лә-рен-нән | |
4) ә-ләк-лә-шү-ләр-еннән | |
33. Көнбагыш чәчәге ясыйм, Сары карандаш алдым. Эшем бетте, исем китте: Кояшны ясаганмын. (Б.Рәхмәт) җөмләсендә кайсы рәттәге кисәк фразеологизм? |
|
1) исем китте | |
2) эшем бетте | |
3) сары карандаш | |
4) көнбагыш чәчәге | |
34. Бик күп утын хәзерләнә Мичкә ягарга кышта. (М.Мазунов) җөмләсендә кайсы сүзнең язылышы текст эчтәлегенә туры килми? |
|
1) кышта | |
2) ясарга | |
3) мичкә | |
4) хәзерләнә | |
35. Шулай беркөнне су астыннан өскә күтәрелгән бу бака һәм тирә-якны яңгыратып бакылдарга керешкән (И.Шәймөхәммәтов) җөмләсендә кайсы рәттәге сүзләр эшнең башлану мәгънәсен белдерә? |
|
1) бакылдарга керешкән | |
2) су астыннан күтәрелгән | |
3) өскә күтәрелгән | |
4) шулай беркөнне | |
36. Ата каз ... караган, ... караган, яр буенда яткан бүрәнәләрне күргән. (“Ата каз” әкиятеннән) җөмләсендә нокталар урынында кайсы рәттәге рәвешләр булырга тиеш? |
|
1) аска, өскә | |
2) ары, бире | |
3) уңга, сулга | |
4) якынга, еракка | |
37. Бер соры куянның үзе төсле зур колаклы, бик иркә, бик кадерле бер кызы булган. (“Куян кызы” әкиятеннән) җөмләсендә исем сүзтезмә кайсы рәттә? |
|
1) кадерле кызы | |
2) куянның кызы | |
3) бер куян | |
4) үзе төсле | |
38. “Кем нәрсә ярата?” әкиятендә Эт, Әтәч һәм Кәҗә тагын кем белән яшәгән? |
|
1) Песи белән | |
2) Үгез белән | |
3) Сарык белән | |
4) Төлке белән | |
39. Сандугачлар, каргалар Очып китте еракка. Торналар да ялга китте, Җылы якка, көньякка. (К.Нәҗми) шигырендә максат хәле ... |
|
1) көньякка | |
2) ялга | |
3) җылы якка | |
4) еракка | |
40. Иң кадерле нәрсәне искә алганда я иң әһәмиятле нәрсә турында уйлаганда, яисә тормышта иң кирәкле мәсьәләне хәл иткәндә, ничек сөйләшәләр? |
|
1) көлемсерәп, елмаеп, көлә-көлә | |
2) берәү дә кычкырып сөйләшми, акрын гына, шыпырт кына сөйләшкәләп алалар | |
3) бер-берсен игътибар белән тыңлап, көлешеп | |
4) кычкырып, уйламыйча гына | |
41. Ул (Акбай) үзе дә нәкъ ... Сөйләшә минем белән. (Р.Миңнуллин) җөмләсендә кайсы рәттәге сүз төшеп калган? |
|
1) эт кебек | |
2) кешечә | |
3) безнеңчә | |
4) синеңчә | |
42. Күрәсеземе ... кыз бала Тагаракка су сала. (М.Мазунов) җөмләсендә кайсы рәттәге тыныш билгесе куела? |
|
1) өндәү билгесе | |
2) ике нокта | |
3) сызык | |
4) өтер | |
43. Чәчәкләр ... матурлар, Сарысы бар, агы бар (С.Шакир) җөмләсендә кайсы рәттәге сүз төшеп калган? |
|
1) үтә | |
2) нинди | |
3) шундый | |
4) бигрәк | |
44. Бу малай – ул бабайның Улының улы икән. (Ә.Бикчәнтәева) җөмләсендә сүз кем турында бара? |
|
1) бабайның оныгы | |
2) малайның әнисе | |
3) бабайның улы | |
4) малай һәм бабай | |
45. Физзарядка ясамасаң Тотып булмый куянны. (Ш.Галиев) җөмләсендә калын хәрефләр белән бирелгән кисәк ... |
|
1) тезмә хәбәр | |
2) фигыль | |
3) кушма хәбәр | |
4) гади хәбәр | |
46. Су җем-җем итеп тора. (А.Алиш) җөмләсендә җөмлә кисәкләре ничәү? |
|
1) дүртәү | |
2) өчәү | |
3) икәү | |
4) берәү | |
47. Фу, нигә кирәк булды инде бу җил?! җөмләсе ... |
|
1) тойгылы сорау җөмлә | |
2) өндәү җөмлә | |
3) тойгылы җөмлә | |
4) сорау җөмлә | |
48. Ләйлә чанасын өстерәп Чыгып китте өеннән. (Һ.Такташ) җөмләсендә калын хәрефләр белән бирелгән кисәк ... |
|
1) ия | |
2) аерымланган хәл | |
3) җәенке аныклагыч | |
4) ялгыз аныклагыч | |
49. Әни нәрсә китерсә - Ялт иттердем барын да. (Х.Халиков) җөмләсе ничә компоненттан тора? |
|
1) бер | |
2) ике | |
3) өч | |
4) дүрт | |
50. Ул салган яңа йортларда Балкып торалар утлар. (Ә.Ерикәй) җөмләсе ... |
|
1) синтетик иярчен аергыч җөмләле кушма җөмлә | |
2) хикәя җөмлә | |
3) тезмә кушма җөмлә | |
4) гади җөмлә | |
51. Бик тырышып укыта ул дәресләрне – Балалар да әйбәт укый шуңа күрә. (Ә.Бикчәнтәева) җөмләсе ... |
|
1) хикәя җумлә | |
2) теркәгечле тезмә кушма җөмлә | |
3) гади җөмлә | |
4) аналитик иярчен сәбәп җөмләле кушма җөмлә | |
52. Һавасы да, җиле дә, салават күпере дә, Яңгыры да, кары да – безгә якын бары да. (Ә.Рәшитов) җөмләсендә бары да сүзе ... |
|
1) гомумиләштерүче сүз | |
2) аныклагыч | |
3) эндәш сүз | |
4) кереш сүз | |
53. Йортны саклау, малай, җиңел түгел (Һ.Такташ) җөмләсендә калын хәреф белән бирелгән сүз ... |
|
1) кереш сүз | |
2) ымлык | |
3) исем | |
4) эндәш сүз | |
54. Тәрбиялиләр сүзенең мәгънәле кисәкләргә дөрес бүленешен күрсәтегез: |
|
1) тәрбия-лә-и-ләр | |
2) тәрбия-ли-ләр | |
3) тәрби-я-ли-ләр | |
4) тәр-би-я-ли-ләр | |
55. Айгөл белән Наилә Шкафларны сөртеште. (Д.Гарифуллин) җөмләсендә калын хәреф белән бирелгән сүздә басым кайсы иҗеккә төшә? |
|
1) барысы да дөрес | |
2) икенче | |
3) өченче | |
4) беренче | |
56. Тургайсыз нинди болын, Ялгыз уйнармы колын?! җөмләсендә язылышы белән әйтелеше туры килмәгән ничә сүз бар? |
|
1) ике | |
2) бер | |
3) өч | |
4) дүрт | |
57. “Гармунчы аю белән җырчы маймыл” әкиятеннән алынган өзектә кайсы рәттәге сүз булырга тиеш? Ачуыннан җиңнәрен Сызганырга уйлаган, Тик ... булмаган. |
|
1) күлмәге | |
2) бишмәте | |
3) кофтасы | |
4) пәлтәсе | |
58. Күгәрченнең мыгырдавын, Май сорап шыгырдавын Бик кызык эш дип белеп Бара, ди, кет-кет көлеп! (Ф.Кәрим) җөмләсендә калын хәреф белән бирелгән сүзләр кайсы сүз төркеменнән ясалган? |
|
1) рәвешләрдән | |
2) исем фигыльдән | |
3) аваз ияртемнәреннән | |
4) исемнәрдән | |
59. Хәйдәр атка утырган, Үрәчәгә тотынган Рәхмәт әйткән ... кат. (Ф.Кәрим) җөмләсендә кайсы рәттәге сан булырга тиеш? |
|
1) 50 | |
2) 60 | |
3) 30 | |
4) 40 | |
60. Аларның чувар тавыклары бар икән. (әкият) җөмләсендә кайсы рәттәге хәреф берничә авазны белдерә? |
|
1) а | |
2) ч | |
3) р | |
4) в | |
61. Какое из требований к организации предметно-развивающей среды выделено В.А. Петровским |
|
1) уважение к мнению ребенка. | |
2) удовлетворение потребностей ребенка в новизне, в преобразовании и самоутверждении; | |
3) соответствие целям и задачам образовательной программы; | |
4) соответствие половым и возрастным особенностям; | |
62. Развитие объяснительной речи как специальный вид описательной связной речи рассматривается в исследовании |
|
1) Н.Ф. Виноградовой. | |
2) Ф.А. Сохина; | |
3) О.С. Ушаковой; | |
4) Н.И. Кузиной; | |
63. Укажите генетически более раннюю и легкую для ребенка форму звукового анализа слов |
|
1) вычленение согласного звука из положения начала слова. | |
2) вычленение гласного звука в безударной позиции; | |
3) вычленение первого гласного звука в ударной позиции; | |
4) вычленение согласного звука из положения конца слова; | |
64. Игры, входящие в новую классификацию С.Л. Новоселовой |
|
1) игры, возникающие по совместной инициативе взрослого и ребенка. | |
2) игры - эксперименты; | |
3) игры, возникающие по инициативе взрослого; | |
4) развивающие игры; | |
65. Установлено, что материал запоминается лучше, если он |
|
1) входит в содержание основной цели деятельности; | |
2) включается в способ достижения цели; | |
3) предъявляется в самостоятельной деятельности. | |
4) включается в условия достижения цели; | |
66. Выберите ведущее средство формирования положительных черт характера детей третьего года жизни: |
|
1) совместная деятельность взрослого с детьми. | |
2) рассказ воспитателя с определенным нравственным содержанием; | |
3) похвала взрослого при хороших поступках ребенка; | |
4) положительный пример другого ребенка; | |
67. Содержанием сюжетно-ролевой игры является |
|
1) воспроизведение детьми знаний об окружающем мире; | |
2) воспроизведение между сверстниками тех отношений, которые существуют в обществе. | |
3) действие с предметом, его замещение; | |
4) отношения между людьми, осуществляемые через действия с предметами; | |
68. В каком инструктивно – методическом письме МО РФ говорится о том, что в программах должен соблюдаться светский характер образования? |
|
1) «О гигиенических требованиях и максимальной нагрузке на детей дошкольного возраста в организованных формах обучения»; | |
2) Федеральный закон «Об образовании в РФ». | |
3) «Рекомендации по экспертизе образовательных программ для дошкольных образовательных учреждений Российской Федерации»; | |
4) «Рекомендации по экспертизе образовательных учреждений и обеспечении преемственности дошкольного и начального общего образования»; | |
69. Игры, направленные на развитие наглядно-образного мышления для ребенка 4 лет: |
|
1) театрализованные игры; | |
2) режиссерские игры; | |
3) сюжетно-отобразительные игры. | |
4) игры с разрезными картинками, состоящие из 3-4 частей; | |
70. Кто из педагогов обосновал принципы обучения дошкольников? |
|
1) В.И. Ядешко | |
2) К.Д. Ушинский | |
3) М.А. Васильева | |
4) А.П. Усова | |
5) Л.Г. Петерсон | |
71. Какое из требований к организации предметно-развивающей среды выдвигается М.Н. Поляковой |
|
1) соответствие целям и задачам образовательной программы; | |
2) соответствие возрастным особенностям; | |
3) соответствие познавательным интересам ; удовлетворение потребностей ребенка в новизне, в преобразовании и самоутверждении; | |
4) уважение к мнению ребенка | |
72. Что отличает комплексную программу от парциальной: |
|
1) условия реализации программы; | |
2) наличие показателей развития ребенка. | |
3) структура построения программы; | |
4) содержание образовательных областей; | |
5) формы организации образовательного процесса; | |
73. Положение А.В. Запорожца об амплификации детского развития лежит в основе программы |
|
1) «Истоки»; | |
2) «Развитие». | |
3) «Детский сад 2100»; | |
4) «Одаренный ребенок»; | |
74. Для какого возраста характерны отобразительные игры? |
|
1) 2 г. | |
2) 1г. 9 мес. | |
3) 2 г. 6 мес. | |
4) 1 г. 6 мес. | |
75. В каком возрасте мозг ребенка подготовлен к идентификации букв? |
|
1) в 3 года. | |
2) в 6 лет; | |
3) в 5 лет; | |
4) в 4 года; | |
76. Структура педагогической технологии целостного развития личности как субъекта детской деятельности (М.В. Крулехт) состоит из |
|
1) четырех компонентов; | |
2) пяти компонентов; | |
3) семи компонентов. | |
4) трех компонентов; | |
77. Кто из выдающихся ученых утверждал, что начальным моментом мыслительного процесса обычно является проблемная ситуация: |
|
1) Н.Н. Поддъяков. | |
2) А.В. Запорожец; | |
3) С.Л. Рубинштейн ; | |
4) Л.А. Венгер; | |
78. Что характеризует зону ближайшего развития: |
|
1) развитость. | |
2) обучение, воспитание, развитие; | |
3) обучаемость, воспитуемость, развиваемость; | |
4) обученность, воспитанность, развитость; | |
79. На каком году жизни ребенок начинает самостоятельно систематизировать сенсорные эталоны: |
|
1) на четвертом году жизни; | |
2) на шестом году жизни. | |
3) на пятом году жизни; | |
4) на седьмом году жизни; | |
80. В какой возрастной группе предусмотрено установление количественных отношений: больше, меньше, поровну с помощью наглядной модели из двух групп фишек, расположенных по принципу взаимно однозначного соответствия: |
|
1) в младшей группе; | |
2) в средней группе; | |
3) в старшей группе; | |
4) в подготовительной к школе группе. | |
81. Наглядная модель, используемая в старшем дошкольном возрасте, для пересказа сказки |
|
1) пространственно-временная; | |
2) все ответы верны. | |
3) сериационная модель; | |
4) двигательная модель; | |
82. Указать программу воспитания и обучения детей в детском саду в возрасте от 3 до 10 лет: |
|
1) Золотой ключик | |
2) Радуга | |
3) Истоки | |
4) Детство | |
83. «Чувствовать – Познавать – Творить» - ведущий принцип программы обучения и воспитания детей дошкольного возраста |
|
1) Детство | |
2) Развитие | |
3) «Истоки» | |
4) «Радуга» | |
84. Автор теории игры, противопоставивший ее биогенетической концепции Г.С. Холла |
|
1) Д.Б. Эльконин; | |
2) М. Монтессори. | |
3) К. Грос; | |
4) В.Г. Плеханов; | |
85. Дидактический принцип развивающего обучения, обоснованный Л.В. Занковым |
|
1) принцип обучения на высоком уровне сложности | |
2) принцип научности | |
3) принцип наглядности | |
4) принцип осознания процесса обучения | |
86. В соответствии с Конвенцией о правах ребенка, ребенком является каждое человеческое существо до достижения: |
|
1) 14-летнего возраста | |
2) 18-летнего возраста. | |
3) 12-летнего возраста | |
4) 16-летнего возраста. | |
87. Пособие Ф.Фребеля для развития навыков конструирования в единстве с познанием формы, величины, размеров, пространственных отношений называется |
|
1) «Дидактическое пособие», | |
2) «Дидактический материал» | |
3) «Дары»; | |
4) «Дары природы». | |
88. Являются ли информационная компетентность, знание современных педагогических технологий продуктивного, дифференцированного обучения, реализации компетентностного подхода, развивающего обучения обязательными |
|
1) Нет | |
2) Единый квалификационный справочник по должностям работников образования данного требования не содержит | |
3) Требование предъявляется дифференцированно от направления образовательной деятельности и квалификации работника | |
4) Да | |
89. Директор медресе «Хусаиния», одного из самых известных инновационных учебных заведений России прошлого века: |
|
1) М.А. Фазлуллин; | |
2) К. Насыри. | |
3) М.Х. Курбангалиев; | |
4) Р. Фахретдин; | |
90. Участник реформ татарской письменности, автор первого букваря на основе латинского алфавита (1929) |
|
1) М.А. Фазлуллин; | |
2) Р. Фахретдин; | |
3) М.Х. Курбангалиев; | |
4) Р.Х. Ягафарова. | |
91. На какие виды подразделяется образование в Российской Федерации по ФЗ-273 от 29.12.2012 «Об образовании в РФ»: |
|
1) общее образование, профессиональное образование, дополнительное образование детей и взрослых и дополнительное профессиональное образование. | |
2) профессиональное образование и профессиональное обучение, обеспечивающие возможность реализации права на образование в течение всей жизни (непрерывное образование); | |
3) общее образование и профессиональное образование; | |
4) общее образование, профессиональное образование, дополнительное образование и профессиональное обучение, обеспечивающие возможность реализации права на образование в течение всей жизни (непрерывное образование); | |
92. По ФЗ-273 от 29.12.2012 «Об образовании в РФ» в Российской Федерации устанавливаются следующие уровни общего образования: |
|
1) дошкольное образование; начальное общее образование; основное общее образование; среднее общее образование. | |
2) начальное общее образование; основное общее образование; среднее общее образование; профессиональное общее образование. | |
3) дошкольное образование; начальное общее образование; неполное общее образование; среднее (полное) общее образование. | |
4) дошкольное образование; начальное общее образование; основное общее образование; среднее общее образование. | |
93. По ФЗ-273 от 29.12.2012 «Об образовании в РФ» в Российской Федерации устанавливаются следующие уровни профессионального образования: |
|
1) среднее профессиональное образование; высшее образование - специалитет, магистратура; высшее образование - подготовка кадров высшей квалификации. | |
2) среднее профессиональное образование; высшее образование - бакалавриат; высшее образование - специалитет, магистратура; высшее образование - подготовка кадров высшей квалификации | |
3) высшее образование - бакалавриат; высшее образование - специалитет, магистратура. | |
4) среднее образование; высшее образование - бакалавриат; высшее образование - специалитет; высшее образование - подготовка кадров высшей квалификации. | |
94. Федеральные государственные образовательные стандарты обеспечивают: |
|
1) все ответы верны. | |
2) единство образовательного пространства Российской Федерации; | |
3) преемственность основных образовательных программ; | |
4) вариативность содержания образовательных программ соответствующего уровня образования, возможность формирования образовательных программ различных уровня сложности и направленности с учетом образовательных потребностей и способностей обучающихся; государственные гарантии уровня и качества образования на основе единства обязательных требований к условиям реализации основных образовательных программ и результатам их освоения; | |
95. Федеральные государственные образовательные стандарты включают в себя требования к: |
|
1) планируемым результатам обучения, целевым ориентирам, требования к программам. | |
2) знаниям, умениям и навыкам; условиям реализации основных образовательных программ, в том числе кадровым, финансовым, материально-техническим и иным условиям. | |
3) структуре основных образовательных программ (в том числе соотношению обязательной части основной образовательной программы и части, формируемой участниками образовательных отношений) и их объему; условиям реализации основных образовательных программ, в том числе кадровым, финансовым, материально-техническим и иным условиям; результатам освоения основных образовательных программ. | |
96. Образовательные программы определяют: |
|
1) цели и задачи образования; | |
2) условия организации образовательного процесса; | |
3) требования к педагогам. | |
4) содержание образования; | |
97. В Российской Федерации реализуются основные образовательные программы по следующим уровням: |
|
1) профессионального образования, по профессиональному обучению, по дополнительному образованию. | |
2) общего образования, по профессиональному обучению, по дополнительному образованию; | |
3) общего и профессионального образования и по профессиональному обучению; | |
4) общего и профессионального образования, по профессиональному обучению, по дополнительному образованию; | |
98. Кто может разрабатывать и утверждать образовательную программу: |
|
1) образовательные программы самостоятельно разрабатываются и утверждаются организацией, осуществляющей образовательную деятельность; | |
2) образовательные программы разрабатываются образовательной организацией, а утверждаются районным отделом образования; | |
3) образовательная программа разрабатывается Федеральным институтом развития образования, а утверждается образовательной организацией, осуществляющей образовательную деятельность. | |
4) образовательные программы разрабатываются и утверждаются учредителем образовательной организации; | |
99. К обучающимся, осваивающим образовательные программы начального общего, основного общего или среднего общего образования, дополнительные общеобразовательные программы в образовательной организации относятся: |
|
1) воспитанники; | |
2) учащиеся; | |
3) студенты (курсанты); | |
4) слушатели. | |
100. Определите системообразующий фактор педагогического процесса: |
|
1) Содержание обучения. | |
2) Методы обучения; | |
3) Средства обучения; | |
4) Цель обучения; |