Тест: 51-100
Список вопросов
1. Мына дәуірде эксперименттік зерттеулер болған жоқ деп санауға болады: |
|
1) Қазіргі заман | |
2) Жаңа заман | |
3) Қайта өрлеу | |
4) Ортағасырлар | |
5) Антика | |
2. Әлемнің классикалық емес ғылыми бейнесі жасалған уақыт: |
|
1) ХХ ғ. ортасы | |
2) б.з.д. Vғ. | |
3) ХХ ғ. басы | |
4) ХVІ ғ. | |
5) ХVІІІ ғ. | |
3. Ежелгі Египет пен Вавилонда ғылымның пайда болуының себебі: |
|
1) қоршаған дүниені тануға деген талпыныс | |
2) рухани қажеттілік | |
3) озық ойлы адамдардың қызығушылығы | |
4) практикалық қажеттілік | |
5) заттардың нағыз табиғатын тануға ұмтылыс | |
4. «Таным дегеніміз адамның бір кезде көрген идеяларын ойға түсіру» тұжырымы мына ойшылға тиесілі: |
|
1) Эпикурға | |
2) Платонға | |
3) Сократқа | |
4) Конфуцийге | |
5) Аристотельге | |
5. Өзінің этикалық ілімін атомизм арқылы негіздеген ойшыл: |
|
1) Зенон | |
2) Эйнштейн | |
3) Эпикур | |
4) Пифагор | |
5) Бор | |
6. Ортағасырлық араб тіліндегі «фәлсафа» сөзінің мағынасы: |
|
1) дүниені рационалдық тану тәсілі | |
2) әдет-ғұрып | |
3) мұсылмандық діни ілім | |
4) дүниені мистикалық тану тәсілі | |
5) мұсылмандық құқық | |
6) дүниені мистикалық тану тәсілі | |
7. Жаңа заман философиясына қатысты: |
|
1) Негізгі мәселесі адам болды | |
2) Бұл дәуірде философия діннің қызметшісіне айналды | |
3) Негізгі мәселесі Құдай болды | |
4) Бұл дәуірде философия ғылыммен бірікті | |
5) Антропоцентризм тән болды | |
8. Ф.Энгельс «Табиғат диалектикасы» еңбегінде |
|
1) материя қозғалысының классификациясын жасаған | |
2) дуалистік көзқарасын дәйектеген | |
3) пантеистік көзқарасты тұжырымдаған | |
4) абсолют идеяның қозғалысын көрсеткен | |
5) субстанция деп идеяны таныған | |
9. XX ғ. екінші жартысында жасалған дүние бейнесі: |
|
1) классикалық | |
2) классикалық емес | |
3) механикалық | |
4) постклассикалық емес | |
5) диалектикалық | |
10. Жалпы ғылыми әдіске жатады: |
|
1) интервью | |
2) клондау | |
3) спектрлік талдау | |
4) сауалнама | |
5) эксперимент | |
11. Т.Кун ғылым динамикасында екі фазаны бөліп көрсетті: қалыпты ғылым және… |
|
1) ғылыми теория | |
2) ғылыми революция | |
3) ғылымды жоққа шығару | |
4) абсолют ғылым | |
5) ғылымдағы тоқырау | |
12. Теориялар пролиферациясы принципін ұсынған: |
|
1) У.Селларс | |
2) Т.Кун | |
3) П.Фейерабенд | |
4) М.Полани | |
5) И.Лакатос | |
13. Т.Кун бойынша парадигма дегеніміз – бұл: |
|
1) аксиомалар жүйесі | |
2) негізінде жаңа білім жатқан логикалық ережелердің бірлігі | |
3) зерттеу мәселесін шешу үлгісі ретінде ғылыми қауымдастық қабылдаған модель | |
4) метатеория | |
5) фундаментальды теорияны жоққа шығаратын гипотеза | |
14. «Тұлғалық білім» атты еңбектің авторы: |
|
1) И. Лакатос | |
2) С.Тулмин | |
3) П. Фейерабенд | |
4) М.Полани | |
5) К.Поппер | |
15. Ақиқаттың салыстырмалылығын абсолюттендіретін көзқарас: |
|
1) релятивизм | |
2) интернализм | |
3) экстернализм | |
4) абсолют ғылым | |
5) ғылымдағы тоқырау | |
16. К.Поппердің эмпирикалық ғылымның теорияларын және пікірлерін демаркациялауға мүмкіндік жасайтын ұғымы: |
|
1) рационализация | |
2) логикалау | |
3) формализация | |
4) верификация | |
5) фальсификация | |
17. Ғылым дамуы концепциясын Дарвиннің эволюциялық теориясы үлгісімен жасаған: |
|
1) И.Лакатос | |
2) С.Тулмин | |
3) Л.Витгенштейн | |
4) М.Полани | |
5) П.Фейерабенд | |
18. И.Лакатос ұсынған ғылымды дамыту концепциясы, бұл: |
|
1) парадигмалардың бәсекесі | |
2) жеке ғылыми теориялардың ауысуы | |
3) гипотезалардың көп болуы | |
4) ғылыми-зерттеу бағдарламаларының бәсекесі | |
5) эмпирикалық әдістерге мән бермеу | |
19. Техниканың табиғатын зерттеуге бағытталған философияның бөлімі: |
|
1) Шаруашылық философиясы | |
2) Гносеология | |
3) Ғылым философиясы | |
4) Техника философиясы | |
5) Эпистемология | |
20. Таным туралы ілім, философияның бөлімі: |
|
1) идеализм | |
2) гиллозоизм | |
3) аксиология | |
4) материализм | |
5) гносеология | |
21. Ғылыми білімнің әдістемесі белгілі философиялық көзқарастарға, философиялық принциптер мен категорияларға негізделетінін көрсететін философияның функциясы: |
|
1) методологиялық | |
2) тәрбиелік | |
3) эстетикалық | |
4) гносеологиялық | |
5) аксиологиялық | |
22. Агностицизмнің өкілдері: |
|
1) Платон, Пифагор | |
2) әл-Фараби, ибн Сина | |
3) Гегель, Маркс | |
4) Декарт, Бэкон | |
5) Кант,Юм | |
23. Ұғым дегеніміз: |
|
1) затты барлық белгілері арқылы бейнелейтін ойдың түрі | |
2) құбылыстардың мәнді қасиеттерін бейнелейтін ойдың түрі | |
3) бір нәрсені сезу, түйсіну | |
4) заттың белгілер жиынтығы | |
5) зат немесе құбылыс туралы түсінік | |
24. Объективтік шындықты білдіретін категория: |
|
1) Ұйыған энергия | |
2) Материя | |
3) Атомдар | |
4) Зат | |
5) Құбылыс | |
25. Практика арқылы тексеріліп расталған ғылыми болжам айналады: |
|
1) жаңа технологияға | |
2) теорияға | |
3) гипотезаға | |
4) ғылыми мәселеге | |
5) ғылыми фактіге | |
26. Мына категория болмыстың жалпы негізін және ішкі бірлігін білдіреді: |
|
1) Субьект | |
2) Құбылыс | |
3) Субстанция | |
4) Обьект | |
5) Атом | |
27. Ғылыми болжам |
|
1) Эмпирикалық заң | |
2) Проблема | |
3) Факт | |
4) Гипотеза | |
5) Математикалық теория | |
28. Ойлаудың бүтіннен бөлшекке, жалпыдан жалқыға көшу жолы: |
|
1) Синтез | |
2) Дедукция | |
3) Апория | |
4) Аксиома | |
5) Индукция | |
29. Теория дегеніміз: |
|
1) Объект туралы толық дәлелденген, тұжырымдалған білім | |
2) Эмпирикалық жолмен алынған қорытынды | |
3) Ұқсастықты іздеу әдісі | |
4) Тіркелген құбылыс | |
5) Дәлелдемені қажет ететін болжам | |
30. Жеке тұжырымдардан жалпы тұжырым алу әдісі: |
|
1) Дедукция әдісі | |
2) Модельдеу әдісі | |
3) Эксперимент әдісі | |
4) Идеализация әдісі | |
5) Индукция әдісі | |
31. Қозғалыс ұғымының мына анықтамасы ең жалпы философиялық сипатқа ие болып табылады: |
|
1) қозғалыс – адам түйсіктерінің жиынтығы | |
2) қозғалыс – денелердің кеңістіктегі орын алмастыруы | |
3) қозғалыс – кез-келген өзгеріс, жалпы өзгеріс | |
4) қозғалыс – сананың ағымы | |
5) қозғалыс – физикалық-химиялық процестер | |
32. Танымның сезімдік формасы: |
|
1) Түйсік , қабылдау, елестету | |
2) Пікір, пікірталас | |
3) Ұғым, пікір, ой түйіндеу | |
4) Мәселе, гипотеза, теория | |
5) Факт, қорытынды, сипаттау | |
33. Теорияның функциялары: |
|
1) тәжірибе жасау, эмпирикалық қорытынды алу | |
2) этикалық, эстетикалық | |
3) факт алу, сипаттау, модельдеу | |
4) гуманистік, аксиологиялық | |
5) түсіндірушілік, болжаушылық, әдіснамалық | |
34. Әлемде бір ғана бастама бар деген философиялық бағыт: |
|
1) Монизм | |
2) Механицизм | |
3) Дуализм | |
4) Моногамия | |
5) Плюрализм | |
35. «Диалектика» сөзінің алғашқы мағынасы: |
|
1) Әлемдік жан | |
2) Сұлулыққа құштарлық | |
3) Қарама-қарсы пікір | |
4) Дүниенің түпнегізі | |
5) Ең дана сан | |
36. Герменевтика дегеніміз: |
|
1) Мәтінді түсіну | |
2) Универсалий туралы ілім | |
3) X ғасыр философиясының бағыты | |
4) Эксперимент түрі | |
5) Субстанция | |
37. «Танымның қайнар көзі – ақыл-ойда» деген көзқарас: |
|
1) агностицизм | |
2) рационализм | |
3) эмпиризм | |
4) скептицизм | |
5) сенсуализм | |
38. Субъективтік диалектика деген |
|
1) Адам пайда болуының диалектикасы | |
2) Қоғам дамуының диалектикасы | |
3) Табиғат диалектикасы | |
4) Ойлау диалектикасы | |
5) Технология диалектикасы | |
39. Танымның рационалдық деңгейінің формасы: |
|
1) Елестету | |
2) Түйсік | |
3) Пікір | |
4) Қабылдау | |
5) Гипотеза | |
40. Материяның соңғы философиялық анықтамасы: |
|
1) Объективтік шындықты білдіретін категория | |
2) Әлемдегі алғашқы элемент | |
3) Ұйыған энергия | |
4) Заттар мен орта жиынтығы | |
5) Тұрақты массасы бар зат | |
41. Рационализмнің негізгі қағидасы: |
|
1) дүниені принципті түрде танып-білуге болмайды | |
2) дүниені танып-білу екі талай, күдік туғызады | |
3) таным аян берілу арқылы ғана мүмкін болады | |
4) ғылымда басты рольді тәжірибе, эксперимент атқарады | |
5) адамның танымдық іс-әрекетінде жетекші рөлді ақыл атқарады | |
42. Диалектикаға қарама-қарсы әдіс: |
|
1) анализ | |
2) метафизика | |
3) дедукция | |
4) синтез | |
5) индукция | |
43. Ғылымның адаммен, қоғаммен, табиғатпен байланысын бағалаудағы қарама-қарсы көзқарастар: |
|
1) теизм, атеизм | |
2) реализм, номинализм | |
3) сциентизм, антисциентизм | |
4) логика, антилогика | |
5) эмпиризм, рационализм | |
44. Скептицизмге сәйкес келеді: |
|
1) Дүниені түбегейлі танып-білуге үлкен күмән туғызады | |
2) Танымда жетекші рөлді тәжірибе атқарады | |
3) Дүниенің субстанциясын танып білуге болады | |
4) Дүниені танып-білу жартылай мойындалады | |
5) Дүниені танып-білуге сциентизм мүмкіндік береді | |
45. Логика дегеніміз: |
|
1) сұлулық өлшемі | |
2) қисынды ойлау | |
3) жүйесіз ойлау | |
4) сезімдік таным | |
5) екінші табиғат | |
46. Ренессанс кезеңінің ұлы өнертапқышы, математик, тарихшы, суретші, философ: |
|
1) Дж. Бруно | |
2) Р.Декарт | |
3) Ф.Бэкон | |
4) Л.да Винчи | |
5) Н.Коперник | |
47. Мәселені мүлдем жаңа ерекше тәсілмен шешу, стереотиптік ойлаудан бас тарту: |
|
1) Стандарттау | |
2) Логикалық | |
3) Креативтілік | |
4) Дедуктивтік | |
5) Индуктивтік | |
48. Ибн-Рушдтың «екі ұдай ақиқат» ілімінің мақсаты |
|
1) Ақыл-ойдың рөлін төмендету | |
2) Философияны діннің қызметшісіне айналдыру | |
3) Діни ақиқаттың абсолют екенін дәлелдеу | |
4) Діни сенімнің мәртебесін жоғары қою | |
5) Философия мен ғылымды дінмен ұштастыру | |
49. Нәтижесі шындыққа эксперимент арқылы тексерілген теориялық жүйелер болатын қызмет саласы: |
|
1) ғылым | |
2) саясат | |
3) өнер | |
4) адамгершілік | |
5) дін | |
50. Кантқа тиесілі тұжырым: |
|
1) «Платон - менің досым, бірақ ақиқат одан қымбат» | |
2) «Мен таңқалдыратын екі нәрсе бар: төбемдегі жұлдызды аспан мен өз ішімдегі мораль заңдары» | |
3) «Мен ойлаймын, демек бармын» | |
4) «Адамзаттың бәрін сүй бауырым деп» | |
5) «Адам - қоғамдық жануар» |