Тест: 101-150
Список вопросов
1. სამეცნიერო-სასწავლო ტიპის ნაშრომში ვლინდება |
|
1) საკუთრივ სამეცნიერო | |
2) საკუთრივ პოპულარული | |
3) სამეცნიერო და სამეცნიერო-პოპულარული ნაშრომის მახასიათებლები | |
2. პრეზენტაცია არსებობს შემდეგი სახის: |
|
1) მხოლოდ ვიწრო წრისადმი | |
2) ვიწრო და ფართო წრისადმი მიძღვნილი | |
3) მხოლოდ ფართო წრისადმი | |
3. საჯარო გამოსვლა არის: |
|
1) წერილობითი მონოლოგისა და დიალოგის ტიპის | |
2) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
3) არცერთი პასუხი არ არის სწორი | |
4. საჯარო გამოსვლა მიზნად ისახავს: |
|
1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2) აუდიტორიის უგულებელყოფას | |
3) აუდიტორიაზე ზეგავლენისა და ყურადღების მოპყრობას | |
5. დიპლომატიური გამოსვლა, სააგიტაციო სიტყვ, კამათი, დისკუსია, პოლიტიკური სიტყვა ან მიმოხილვა არის: |
|
1) დიალოგის სახეები | |
2) საჯარო გამოსვლის სახეები | |
3) პოლილოგის სახეები | |
6. პრეზენტაცია არის ერთ-ერთი სახე: |
|
1) ზეპირი გამოსვლის | |
2) წერილობითი გამოსვლის | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
7. .განმარტებითი ტიპის ესეში ავტორი მკითხველს აწვდის: |
|
1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
2) ორი ან მეტი პოზიციის, დებულების მოვლენის, ფაქტის დაპირისპირებას, | |
3) ფაქტის ან მოვლენის გამომწვევ მიზეზებს | |
8. .მსჯელობითი ტიპის ტექსტს ახასიათებს: |
|
1) მარტივი წინადადებების სიმრავლე | |
2) რთული წინადადებების სიმრავლე | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
9. .აღწერითი ტიპის ტექსტისათვის უნდა შეირჩეს შესაფერისი ენობრივი საშუალებები: |
|
1) განსაზღვრებები, შედარებები, ეპითეტები, მეტაფორები, დაპირისპირებები | |
10. მეტყველება თავის მხრივ შეიძლება იყოს: |
|
1) ორგვარი | |
2) სამგვარი | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
11. წერის პროცესის პირველი და უმნიშვნელოვანესი ეტაპი არის: |
|
1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
2) მხოლოდ თხრობა | |
3) დეტალური გეგმა | |
12. არგუმენტი გვეხმარება: |
|
1) მსჯელობის განვითარებასა და ლოგიკურად გამართვის უგულებელყოფაში | |
2) მსჯელობის განვითარებისა და ლოგიკურად გამართვაში | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
13. კონტრარგუმენტის ფუნქციაა: |
|
1) მსჯელობის უკეთ წარმოჩენა | |
2) მსჯელობის უგულებელყოფა | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
14. აბზაცი არის ტექსტის სტრუქტურული ერთეული, რომელიც აერთიანებს: |
|
1) სხვადასხვა თემაზე აგებულ წინადადებებს | |
2) ერთ თემაზე აგებულ წინადადებს | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
15. აბზაცში წინადადებათა გადაბმის რამდენიმე ხერხი არსებობს: |
|
1) ერთი | |
2) ორი | |
3) სამი | |
16. .აბზაცში წინადადებათა პარალელური გადაბმა გულისხმობს რომ: |
|
1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
2) ყოველი მომდევნო წინადადება უნდა განმარტავდეს წინამავალ წინადადებაში გამოთქმულ აზრს | |
3) მომდევნო წინადადება თემატურად უკავშირდება წინამორბედ წინადადებას | |
17. საქმიანი წერილის გაფორმებისას თავდაპირველად იწერება: |
|
1) ადრესატის სახელი და გვარი | |
2) მისამართი, საფოსტო კოდი | |
3) ტელეფონი ,ფაქსი, ელექტრონული ფოსტა | |
4) ყველა პასუხი დასაშვებია | |
18. ელექტრონული ფოსტა არის: |
|
1) მესიჯი | |
2) იმეილი | |
3) ფაქსი | |
19. საქმიანი წერილის მნიშვნელოვანი ატრიბუტია: |
|
1) წერილი. | |
2) წერილი | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
20. მოკლე წერილობითი ან ზეპირი გადმოცემა მეცნიერული ნაშრომისა,ან წაკითხული შინაარსისა არის: |
|
1) რეფერატი | |
2) თეზისი | |
3) ანოტაცია, რეზიუმე, | |
21. რეზიუმე ძირითადი ტექსტის საფუძველზე იქმნება.მას აქვს: |
|
1) აღწერითი ტექსტის ხასიათი | |
2) თხრობითი ტექსტის ხასიათი | |
3) მსჯელობითი ტექსტის ხასიათი | |
22. შედარება-დაპირისპირებითი ესე სქემაში შედის: |
|
1) შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა | |
2) შესავალი და დასკვნა | |
3) მხოლოდ ძირითადი ნაწილი | |
23. გეგმა არის: |
|
1) ესეს შექმნის პროცესი | |
2) თხრობა ან მსჯელობა | |
3) ჩამონათვალი დებულებების ან ფაქტების | |
24. მონოგრაფია არის: |
|
1) მცირე გამოკვლევა მეცნიერული ნაშრომის შესახებ | |
2) ვრცელი გამოკვლევა გარკვეული პრობლემის შესახებ | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
25. პრეზენტაციის პროცესს უფრო ეფექტურად წარმოაჩენს: |
|
1) ვერბალური საშუალებები | |
2) არავერბალური საშუალებები | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია, | |
26. სამეცნიერო აპარატი მოიცავს: |
|
1) მხოლოდ ლიტერატურის მითითებას, | |
2) სქოლიოსა და დამოწმებულ სტატიას ან მონოგრაფიის მითითებას, | |
3) მხოლოდ ავტორის მითითებას, | |
27. რეფერატის აგება გაგვიადვილდება თუ მას ავაგებთ: |
|
1) არგუმენტირებული ესეს სტრუქტურით, | |
2) მიზეზ-შედეგობრივი ესეს სტრუქტურით, | |
3) შედარება დაპირისპირებითი ესეს სტრუქტურით, | |
28. რეფერატი უნდა შეიქმნას: |
|
1) მხოლოდ მშობლიურ ენაზე, | |
2) მხოლოდ უცხოურ ენაზე, | |
3) აუცილებლად ორ ენაზე, | |
29. თემის აქტუალობა,კვლევის მიზანი,კვლევის შედეგი,მეცნიერული სიახლე,თეორიული და პრაქტიკული მნიშვნელობა,კვლევის მეთოდი,ნაშრომის აპრობაცია,ნაშრომის მოცულობა და სტრუქტურა არის: |
|
1) ანოტაციის ნაწილები, | |
2) რეფერატის შემადგენელი ნაწილები, | |
3) რეცენზიის ნაწილები | |
30. სამეცნიერო პუბლიკაციების ნუსხას ავტორი წარმოაჩენს: |
|
1) რეზიუმეს ბოლოს, | |
2) რეცენზიის ბოლოს, | |
3) რეფერატის ბოლოს, | |
31. რეზიუმე იქმნება: |
|
1) ძირითადი ტექსტის საფუძველზე, | |
2) გამოყენებული ლიტერატურის საფუძველზე, | |
3) ტექსტის მხოლოდ ძირითადი ნაწილის საფუძველზე, | |
32. .რეზიუმე გადმოგვცემს ტექსტის მხოლოდ: |
|
1) მეორეხარისხოვან აზრს, | |
2) მთავარ აზრს, | |
3) დამოკიდებულ აზრს, | |
33. .რეზიუმეს არ სჭირდება: |
|
1) სათაური, | |
2) შესავალი და დასკვნა, | |
3) მხოლოდ დასკვნა, | |
34. რეზიუმეში მოცემულია: |
|
1) კვლევის შედეგი, | |
2) რომელიმე სფეროში კვლევა, | |
3) ავტორის კომენტარები და შენიშვნები, | |
35. .ბაკალავრიატი,მაგისტრატურა და დოქტურანტურა არის: |
|
1) საშუალო სასწავლო დაწესებულების საფეხურები, | |
2) საბაზისო სწავლების საფეხურები , | |
3) უმაღლეს სასწავლო დაწესებულების საფეხურები, | |
36. .საქმიანი წერილის მიზანია: |
|
1) ადრესატთან კომუნიკაციის დამყარება, | |
2) ადრესატისათვის საჭირო ინფორმაციის მიწოდება, | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია, | |
37. .საქმიანი წერილის წერის პროცესში გასათვალისწინებელია: |
|
1) პუნქტუაციური შეცდომების | |
2) სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა | |
3) სალიტერატურო ენის ნორმების მკაცრი დაცვა | |
38. .საქმიანი წერილი იწერება: |
|
1) a ოთხი ფორმატის ქაღალდზე, | |
2) მხოლოდ ბლანკზე, რომელსაც აქვს ოფიციალური სტატუსი, | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია, | |
39. საქმიან წერილს აქვს ისეთივე ტონი როგორიც: |
|
1) განცხადებას, | |
2) მემოს (მოხსენებით ბარათს), | |
3) არცერთი პასუხი არ არის სწორი. | |
40. .ანოტაციას ეკისრება: |
|
1) სარეკლამო-საინფორმაციო ფუნქცია, | |
2) საზემოქმედო ფუნქცია, | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
41. .სტილისტიკა, როგორც ენათმეცნიერების დარგი ჩამოყალიბდა: |
|
1) XV საუკუნეში | |
2) VII საუკუნეში | |
3) XIX საუკუნაში | |
42. .ლექსიკური სტილისტიკის ძირითადი საგანია: |
|
1) სიტყვის შერჩევა სემანტიკის მნიშვნელობით | |
2) სიტყვის შერჩევა მნიშვნელობის თვალსაზრისით | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
43. .ანოტაციაში მოცემულია: |
|
1) ნაშრომის პრობლემატიკა | |
2) მხოლოდ აქტუალობა | |
3) მხოლოდ კვლევის სიახლე | |
44. .მონოგრაფიას სატიტულო გვერდის მარცხენა მხარეს ყოველთვის ახლავს: |
|
1) რეცენზია | |
2) ანოტაცია | |
3) რეზიუმე | |
45. .მონოგრაფიის შესავალში მოცემულია: |
|
1) მხოლოდ კვლევის აქტუალობა და მეთოდები | |
2) სამეცნიერო ლიტერატურა მოცემული საკითხის ირგვლივ | |
3) კვლევის პერსპექტივების დასახვა | |
46. მონოგრაფიას შეიძლება ჰყავდეს: |
|
1) მხოლოდ ერთი ავტორი | |
2) მხოლოდ ორი ავტორი | |
3) რამდენიმე ავტორი | |
47. საბაკალავრო ნაშრომის საჯარო დაცვის შემდეგ სტუდენტს ენიჭება: |
|
1) ბაკალავრის აკადემიური ხარისხი | |
2) მაგისტრის აკადემიური ხარისხი | |
3) დოქტორის აკადემიური ხარისხი | |
48. .საბაკალავრო ნაშრომის მთავარი მოთხოვნაა: |
|
1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
2) საკვლევი საკითხი უნდა იყოს ძალიან ფართო | |
3) ნაშრომში უნდა ჩანდეს მეცნიერული მსჯელობის ლოგიკა | |
49. .სამეცნიერო ნაშრომი მონოგრაფიისაგან განსხვავდება: |
|
1) კვლევის თვალსაზრისით | |
2) მოცულობით | |
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია | |
50. მონოგრაფია არის: |
|
1) მომავალი კვლევის პერსპექტივების დასახვა | |
2) კვლევის უგულებეყოფა | |
3) საკითხის შესახებ დასრულებული კვლევა | |
51. .ლექცია,მოხსენება,საიუბილეო სიტყვა ძირითადად შეიძლება იყოს: |
|
1) მონოლოგური | |
2) დიალოგური | |
3) პოლილოგური | |
52. .სამაგისტრო ნაშრომში კვლევის თემატიკა უნდა იყოს: |
|
1) ძალიან ფართო | |
2) შედარებით ფართო და დიდი მოცულობის | |
3) მცირე მოცულობის | |
53. .საბაკალავრო ნაშრომში საკითხი: |
|
1) მონოგრაფიულიც უნდა იყოს შესწავლილი | |
2) ამომწურავად უნდა იყოს ნაჩვენები | |
3) მეტ-ნაკლებად უნდა იყოს ამოწურული | |
54. .სადოქტორო,სამაგისტრო და საბაკალავრო ნაშრომები ფორმატით ისეთივეა,როგორიც: |
|
1) რეცენზია | |
2) მონოგრაფია | |
3) რეფერატი | |
55. რეცენზია ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს: |
|
1) განსჯას | |
2) პოლემიკას | |
3) განხილვას | |
56. .რეცენზენტი არის პიროვნება: |
|
1) რომელიც რეცენზიას წერს | |
2) ვისთვისაც კეთდება რეცენზია | |
3) რომელიც რეცენზიას წერს | |
57. .რეზიუმე არის: |
|
1) აღწერითი ტიპის ტექსტი | |
2) თხრობითი ტიპის ტექსტი | |
3) მსჯელობითი ტიპის ტექსტი | |
58. .რეზიუმეს არ ესაჭიროება: |
|
1) კვლევის შედეგი | |
2) შესავალი და დასკვნა | |
3) ძირითადი ნაწილი | |
59. .თეზისი და მასალები იქმნება: |
|
1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2) სალექციო კურსის მიხედვით | |
3) სამეცნიერო ნაშრომის მიხედვით | |
60. .მიზეზ-შედეგობრივ ესეში ძირითადად გამოიყენება: |
|
1) წინადადებათა ჯაჭვური გადაბმის ხერხი | |
2) წინადადებათა პარალელური გადაბმის ხერი | |
3) წინადადებათა ნარევი გადაბმის ხერხი | |
61. .ინტერპრეტაციულ ესეში ძირითადად: |
|
1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2) მკითხველის პოზიციაა განმსაზღვრელი | |
3) ავტორის სუბიქტური პოზიციაა განმსაზღვრელი | |
62. ილუსტრაციული ესე სტრუქტურულად იმეორებს: |
|
1) ჩანახატის მოდელს | |
2) კლასიკური ესეს მოდელს | |
3) მინიატურის მოდელს | |
63. .დამოუკიდებელი აბზაცი გადმოგვცემს: |
|
1) კონცეპტუალურ ინფორმაციას | |
2) მეორეხარისხოვან ინფორმაციას | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
64. .დამხმარე აბზაცი თავის მხრივ: |
|
1) სამმიმართულებიანი | |
2) ოთხმიმართულებიანი | |
3) ერთმიმართულებიანი | |
65. .ორმიმართულებიან აბზაცში ხდება: |
|
1) მხოლოდ ახალ თემაზე გადასვლა | |
2) ტექსტის ფრაგმენტის შეერთება და გაცვლა ახალ თემაზე | |
3) მხოლოდ აერთებს ტექსტის ფრაგმენტის შინაარსს | |
66. .წინადადების ნარევი გადაბმის სახე იწვევს: |
|
1) სტილურ ერთგვაროვნებას | |
2) სტილურ არაერთფეროვნებას | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
67. .ამხსნელი წინადადება არის: |
|
1) აბზაცის შემადგენელი ნაწილი | |
2) რთული წინადადების ნაწილი | |
3) დამოკიდებული წინადადების ნაწილი | |
68. .ტექსტის უმნიშვნელოვანესი დეტალია: |
|
1) ტექსტის დასკვნა | |
2) ტექსტის სათაური | |
3) ტექსტის ძირითადი ნაწილი | |
69. ინტერპრეტაციული ესე იქმნება: |
|
1) მხატვრული ნაწარმოების ანალიზის დროს | |
2) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
3) სამეცნიერო ნაშრომის ანალიზის დროს | |
70. .მოხსენებითი ბარათი იგზავნება: |
|
1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2) არ არის საჭირო იერარქიული ჯაჭვი | |
3) იერარქიული ჯაჭვის შესაბამისად |