Тест: 101-150


Список вопросов


1. სამეცნიერო-სასწავლო ტიპის ნაშრომში ვლინდება

1) საკუთრივ სამეცნიერო
2) საკუთრივ პოპულარული
3) სამეცნიერო და სამეცნიერო-პოპულარული ნაშრომის მახასიათებლები

2. პრეზენტაცია არსებობს შემდეგი სახის:

1) მხოლოდ ვიწრო წრისადმი
2) ვიწრო და ფართო წრისადმი მიძღვნილი
3) მხოლოდ ფართო წრისადმი

3. საჯარო გამოსვლა არის:

1) წერილობითი მონოლოგისა და დიალოგის ტიპის
2) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
3) არცერთი პასუხი არ არის სწორი

4. საჯარო გამოსვლა მიზნად ისახავს:

1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
2) აუდიტორიის უგულებელყოფას
3) აუდიტორიაზე ზეგავლენისა და ყურადღების მოპყრობას

5. დიპლომატიური გამოსვლა, სააგიტაციო სიტყვ, კამათი, დისკუსია, პოლიტიკური სიტყვა ან მიმოხილვა არის:

1) დიალოგის სახეები
2) საჯარო გამოსვლის სახეები
3) პოლილოგის სახეები

6. პრეზენტაცია არის ერთ-ერთი სახე:

1) ზეპირი გამოსვლის
2) წერილობითი გამოსვლის
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

7. .განმარტებითი ტიპის ესეში ავტორი მკითხველს აწვდის:

1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია
2) ორი ან მეტი პოზიციის, დებულების მოვლენის, ფაქტის დაპირისპირებას,
3) ფაქტის ან მოვლენის გამომწვევ მიზეზებს

8. .მსჯელობითი ტიპის ტექსტს ახასიათებს:

1) მარტივი წინადადებების სიმრავლე
2) რთული წინადადებების სიმრავლე
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

9. .აღწერითი ტიპის ტექსტისათვის უნდა შეირჩეს შესაფერისი ენობრივი საშუალებები:

1) განსაზღვრებები, შედარებები, ეპითეტები, მეტაფორები, დაპირისპირებები

10. მეტყველება თავის მხრივ შეიძლება იყოს:

1) ორგვარი
2) სამგვარი
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

11. წერის პროცესის პირველი და უმნიშვნელოვანესი ეტაპი არის:

1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია
2) მხოლოდ თხრობა
3) დეტალური გეგმა

12. არგუმენტი გვეხმარება:

1) მსჯელობის განვითარებასა და ლოგიკურად გამართვის უგულებელყოფაში
2) მსჯელობის განვითარებისა და ლოგიკურად გამართვაში
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

13. კონტრარგუმენტის ფუნქციაა:

1) მსჯელობის უკეთ წარმოჩენა
2) მსჯელობის უგულებელყოფა
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

14. აბზაცი არის ტექსტის სტრუქტურული ერთეული, რომელიც აერთიანებს:

1) სხვადასხვა თემაზე აგებულ წინადადებებს
2) ერთ თემაზე აგებულ წინადადებს
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

15. აბზაცში წინადადებათა გადაბმის რამდენიმე ხერხი არსებობს:

1) ერთი
2) ორი
3) სამი

16. .აბზაცში წინადადებათა პარალელური გადაბმა გულისხმობს რომ:

1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია
2) ყოველი მომდევნო წინადადება უნდა განმარტავდეს წინამავალ წინადადებაში გამოთქმულ აზრს
3) მომდევნო წინადადება თემატურად უკავშირდება წინამორბედ წინადადებას

17. საქმიანი წერილის გაფორმებისას თავდაპირველად იწერება:

1) ადრესატის სახელი და გვარი
2) მისამართი, საფოსტო კოდი
3) ტელეფონი ,ფაქსი, ელექტრონული ფოსტა
4) ყველა პასუხი დასაშვებია

18. ელექტრონული ფოსტა არის:

1) მესიჯი
2) იმეილი
3) ფაქსი

19. საქმიანი წერილის მნიშვნელოვანი ატრიბუტია:

1) წერილი.
2) წერილი
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

20. მოკლე წერილობითი ან ზეპირი გადმოცემა მეცნიერული ნაშრომისა,ან წაკითხული შინაარსისა არის:

1) რეფერატი
2) თეზისი
3) ანოტაცია, რეზიუმე,

21. რეზიუმე ძირითადი ტექსტის საფუძველზე იქმნება.მას აქვს:

1) აღწერითი ტექსტის ხასიათი
2) თხრობითი ტექსტის ხასიათი
3) მსჯელობითი ტექსტის ხასიათი

22. შედარება-დაპირისპირებითი ესე სქემაში შედის:

1) შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა
2) შესავალი და დასკვნა
3) მხოლოდ ძირითადი ნაწილი

23. გეგმა არის:

1) ესეს შექმნის პროცესი
2) თხრობა ან მსჯელობა
3) ჩამონათვალი დებულებების ან ფაქტების

24. მონოგრაფია არის:

1) მცირე გამოკვლევა მეცნიერული ნაშრომის შესახებ
2) ვრცელი გამოკვლევა გარკვეული პრობლემის შესახებ
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

25. პრეზენტაციის პროცესს უფრო ეფექტურად წარმოაჩენს:

1) ვერბალური საშუალებები
2) არავერბალური საშუალებები
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია,

26. სამეცნიერო აპარატი მოიცავს:

1) მხოლოდ ლიტერატურის მითითებას,
2) სქოლიოსა და დამოწმებულ სტატიას ან მონოგრაფიის მითითებას,
3) მხოლოდ ავტორის მითითებას,

27. რეფერატის აგება გაგვიადვილდება თუ მას ავაგებთ:

1) არგუმენტირებული ესეს სტრუქტურით,
2) მიზეზ-შედეგობრივი ესეს სტრუქტურით,
3) შედარება დაპირისპირებითი ესეს სტრუქტურით,

28. რეფერატი უნდა შეიქმნას:

1) მხოლოდ მშობლიურ ენაზე,
2) მხოლოდ უცხოურ ენაზე,
3) აუცილებლად ორ ენაზე,

29. თემის აქტუალობა,კვლევის მიზანი,კვლევის შედეგი,მეცნიერული სიახლე,თეორიული და პრაქტიკული მნიშვნელობა,კვლევის მეთოდი,ნაშრომის აპრობაცია,ნაშრომის მოცულობა და სტრუქტურა არის:

1) ანოტაციის ნაწილები,
2) რეფერატის შემადგენელი ნაწილები,
3) რეცენზიის ნაწილები

30. სამეცნიერო პუბლიკაციების ნუსხას ავტორი წარმოაჩენს:

1) რეზიუმეს ბოლოს,
2) რეცენზიის ბოლოს,
3) რეფერატის ბოლოს,

31. რეზიუმე იქმნება:

1) ძირითადი ტექსტის საფუძველზე,
2) გამოყენებული ლიტერატურის საფუძველზე,
3) ტექსტის მხოლოდ ძირითადი ნაწილის საფუძველზე,

32. .რეზიუმე გადმოგვცემს ტექსტის მხოლოდ:

1) მეორეხარისხოვან აზრს,
2) მთავარ აზრს,
3) დამოკიდებულ აზრს,

33. .რეზიუმეს არ სჭირდება:

1) სათაური,
2) შესავალი და დასკვნა,
3) მხოლოდ დასკვნა,

34. რეზიუმეში მოცემულია:

1) კვლევის შედეგი,
2) რომელიმე სფეროში კვლევა,
3) ავტორის კომენტარები და შენიშვნები,

35. .ბაკალავრიატი,მაგისტრატურა და დოქტურანტურა არის:

1) საშუალო სასწავლო დაწესებულების საფეხურები,
2) საბაზისო სწავლების საფეხურები ,
3) უმაღლეს სასწავლო დაწესებულების საფეხურები,

36. .საქმიანი წერილის მიზანია:

1) ადრესატთან კომუნიკაციის დამყარება,
2) ადრესატისათვის საჭირო ინფორმაციის მიწოდება,
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია,

37. .საქმიანი წერილის წერის პროცესში გასათვალისწინებელია:

1) პუნქტუაციური შეცდომების
2) სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა
3) სალიტერატურო ენის ნორმების მკაცრი დაცვა

38. .საქმიანი წერილი იწერება:

1) a ოთხი ფორმატის ქაღალდზე,
2) მხოლოდ ბლანკზე, რომელსაც აქვს ოფიციალური სტატუსი,
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია,

39. საქმიან წერილს აქვს ისეთივე ტონი როგორიც:

1) განცხადებას,
2) მემოს (მოხსენებით ბარათს),
3) არცერთი პასუხი არ არის სწორი.

40. .ანოტაციას ეკისრება:

1) სარეკლამო-საინფორმაციო ფუნქცია,
2) საზემოქმედო ფუნქცია,
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

41. .სტილისტიკა, როგორც ენათმეცნიერების დარგი ჩამოყალიბდა:

1) XV საუკუნეში
2) VII საუკუნეში
3) XIX საუკუნაში

42. .ლექსიკური სტილისტიკის ძირითადი საგანია:

1) სიტყვის შერჩევა სემანტიკის მნიშვნელობით
2) სიტყვის შერჩევა მნიშვნელობის თვალსაზრისით
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

43. .ანოტაციაში მოცემულია:

1) ნაშრომის პრობლემატიკა
2) მხოლოდ აქტუალობა
3) მხოლოდ კვლევის სიახლე

44. .მონოგრაფიას სატიტულო გვერდის მარცხენა მხარეს ყოველთვის ახლავს:

1) რეცენზია
2) ანოტაცია
3) რეზიუმე

45. .მონოგრაფიის შესავალში მოცემულია:

1) მხოლოდ კვლევის აქტუალობა და მეთოდები
2) სამეცნიერო ლიტერატურა მოცემული საკითხის ირგვლივ
3) კვლევის პერსპექტივების დასახვა

46. მონოგრაფიას შეიძლება ჰყავდეს:

1) მხოლოდ ერთი ავტორი
2) მხოლოდ ორი ავტორი
3) რამდენიმე ავტორი

47. საბაკალავრო ნაშრომის საჯარო დაცვის შემდეგ სტუდენტს ენიჭება:

1) ბაკალავრის აკადემიური ხარისხი
2) მაგისტრის აკადემიური ხარისხი
3) დოქტორის აკადემიური ხარისხი

48. .საბაკალავრო ნაშრომის მთავარი მოთხოვნაა:

1) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია
2) საკვლევი საკითხი უნდა იყოს ძალიან ფართო
3) ნაშრომში უნდა ჩანდეს მეცნიერული მსჯელობის ლოგიკა

49. .სამეცნიერო ნაშრომი მონოგრაფიისაგან განსხვავდება:

1) კვლევის თვალსაზრისით
2) მოცულობით
3) ორივე ვარიანტი შესაძლებელია

50. მონოგრაფია არის:

1) მომავალი კვლევის პერსპექტივების დასახვა
2) კვლევის უგულებეყოფა
3) საკითხის შესახებ დასრულებული კვლევა

51. .ლექცია,მოხსენება,საიუბილეო სიტყვა ძირითადად შეიძლება იყოს:

1) მონოლოგური
2) დიალოგური
3) პოლილოგური

52. .სამაგისტრო ნაშრომში კვლევის თემატიკა უნდა იყოს:

1) ძალიან ფართო
2) შედარებით ფართო და დიდი მოცულობის
3) მცირე მოცულობის

53. .საბაკალავრო ნაშრომში საკითხი:

1) მონოგრაფიულიც უნდა იყოს შესწავლილი
2) ამომწურავად უნდა იყოს ნაჩვენები
3) მეტ-ნაკლებად უნდა იყოს ამოწურული

54. .სადოქტორო,სამაგისტრო და საბაკალავრო ნაშრომები ფორმატით ისეთივეა,როგორიც:

1) რეცენზია
2) მონოგრაფია
3) რეფერატი

55. რეცენზია ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს:

1) განსჯას
2) პოლემიკას
3) განხილვას

56. .რეცენზენტი არის პიროვნება:

1) რომელიც რეცენზიას წერს
2) ვისთვისაც კეთდება რეცენზია
3) რომელიც რეცენზიას წერს

57. .რეზიუმე არის:

1) აღწერითი ტიპის ტექსტი
2) თხრობითი ტიპის ტექსტი
3) მსჯელობითი ტიპის ტექსტი

58. .რეზიუმეს არ ესაჭიროება:

1) კვლევის შედეგი
2) შესავალი და დასკვნა
3) ძირითადი ნაწილი

59. .თეზისი და მასალები იქმნება:

1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
2) სალექციო კურსის მიხედვით
3) სამეცნიერო ნაშრომის მიხედვით

60. .მიზეზ-შედეგობრივ ესეში ძირითადად გამოიყენება:

1) წინადადებათა ჯაჭვური გადაბმის ხერხი
2) წინადადებათა პარალელური გადაბმის ხერი
3) წინადადებათა ნარევი გადაბმის ხერხი

61. .ინტერპრეტაციულ ესეში ძირითადად:

1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
2) მკითხველის პოზიციაა განმსაზღვრელი
3) ავტორის სუბიქტური პოზიციაა განმსაზღვრელი

62. ილუსტრაციული ესე სტრუქტურულად იმეორებს:

1) ჩანახატის მოდელს
2) კლასიკური ესეს მოდელს
3) მინიატურის მოდელს

63. .დამოუკიდებელი აბზაცი გადმოგვცემს:

1) კონცეპტუალურ ინფორმაციას
2) მეორეხარისხოვან ინფორმაციას
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

64. .დამხმარე აბზაცი თავის მხრივ:

1) სამმიმართულებიანი
2) ოთხმიმართულებიანი
3) ერთმიმართულებიანი

65. .ორმიმართულებიან აბზაცში ხდება:

1) მხოლოდ ახალ თემაზე გადასვლა
2) ტექსტის ფრაგმენტის შეერთება და გაცვლა ახალ თემაზე
3) მხოლოდ აერთებს ტექსტის ფრაგმენტის შინაარსს

66. .წინადადების ნარევი გადაბმის სახე იწვევს:

1) სტილურ ერთგვაროვნებას
2) სტილურ არაერთფეროვნებას
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

67. .ამხსნელი წინადადება არის:

1) აბზაცის შემადგენელი ნაწილი
2) რთული წინადადების ნაწილი
3) დამოკიდებული წინადადების ნაწილი

68. .ტექსტის უმნიშვნელოვანესი დეტალია:

1) ტექსტის დასკვნა
2) ტექსტის სათაური
3) ტექსტის ძირითადი ნაწილი

69. ინტერპრეტაციული ესე იქმნება:

1) მხატვრული ნაწარმოების ანალიზის დროს
2) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
3) სამეცნიერო ნაშრომის ანალიზის დროს

70. .მოხსენებითი ბარათი იგზავნება:

1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
2) არ არის საჭირო იერარქიული ჯაჭვი
3) იერარქიული ჯაჭვის შესაბამისად