Тест: 51-100
Список вопросов
1. მიზეზ-შედეგობრივ ესეში განიხილება: |
|
1) ამა თუ იმ ფაქტის მიზეზი და შედეგი | |
2) ორი ამბის, ფაქტის ან მოვლენის შედარება ან დაპირისპირება | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2. სე შედგება: |
|
1) სამი ნაწილისაგან | |
2) ორი ნაწილისაგან | |
3) ერთი ნაწილისაგან | |
3. არგუმენტად შეიძლება იქცეს: |
|
1) პირადი დაემოციური დამოკიდებილება | |
2) რწმენა გემოვნება | |
3) დებულება, მოსაზრება,ფაქტი, სტატისტიკური მისაზრებები | |
4. .ქვეარგუმენტი არის: |
|
1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2) დამატებითი ინფორმაცია რომელიც ლოგიკურად არის დაკავშირებული არგუმენტთან | |
3) დამატებითი ინფორმაცია რომელიც ლოგიკურად არის დაკავსჰირებული კონტრ- არგუმენტთან | |
5. კონცეპტუალური წინადადება არის აბზაცის: |
|
1) შემაჯამებელი წინადადება | |
2) ამხსნელი წინადადება | |
3) ის ნაწილი, სადაც მთავარი აზრია გადმოცემული | |
6. თემის შერჩევა ორ თეორიულ შესაძლებლობას მოიცავს: |
|
1) ავტორის ინტერესების გათვალისწინებით ავტორი ნაშრომს ქმნის დაკვეთით | |
2) ავტორი ნაშრომს ქმნის მხოლოდ დაკვეთით | |
3) ავტორი მხოლოდ სხვის ინტერესებს ითვალისწინებს | |
7. სწორად აგებულმა აბზაცმა უნდა დაკმაყოფილოს შემდეგი მოთხოვნები: |
|
1) აბზაცში მხოლოდ უნდა ვითარდებიდეს მხოლოდ ერთი თემა | |
2) აბზაცის შიგნით წინადადებების განლაგებას არ ექცევა ყურადღება | |
3) აბზაცის შიგნით წინადადებების განლაგებამ ვერუნდა გამოკვეთოს მთავარი წინადადება | |
8. სამეცნიერო ნაშრომი ნიშნავს: |
|
1) მხოლოდ ეკონომიკის სფეროში მიმდინარე კვლევას | |
2) მხოლოდ კულტურის სფეროში მიმდინარე კვლევას | |
3) რომელიმე სფეროში დასრულებულ ან მიმდინარე კვლევას | |
9. აბზაცის თემა ძირითადად იკვეთება: |
|
1) თემატურ წინადადებაში | |
2) შემაჯამებელ წინადადებაში | |
3) კონცეპტუალურ წინადადებაში | |
10. Pშ.აბზაცის თემატური წინადადება არის: |
|
1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2) რომელიც აღწერს მეორეხარისხოვან აზრს | |
3) რომელიც აღწერს აბზაცის თემას (ძირითად აზრს) | |
11. აბზაცის კოცეპტუალური წინადადება არსებობს: |
|
1) შემაჯამებელ წინადადებასთან ერთად | |
2) აბზაცის თემატურ წინადადებასთან ერთად | |
3) ამხსნელ წინადადებასთან ერთად | |
12. ექსპერიმენტი, ექსპედიცია, ინტერვიუ არის: |
|
1) ინფორმაციის წყარო | |
2) დამატებითი საშუალებანი | |
3) ინფორმაციის მოპოვების ძირითადი საშუალებები | |
13. მოპოვებული მასალის გაანალიზება არის ესეს წერის: |
|
1) მესამე ეტაპი | |
2) პირველი ეტაპი | |
3) მეორე ეტაპი | |
14. საინფორმაციო და შემოქმედებითი ფუნქციების ერთიანობა დამახასიათებელია: |
|
1) სამეცნიერო სტილისათვის | |
2) პუბლიცისტური სტილისათვის | |
3) ოფიციალურ-საქმიანი სტილისათვის | |
15. ემოციურობა, ექსპრესიულობა, ლოგიკურობა, ოფიციალურობა, საჭიროობა, სტანდარტულობა დამახასიათებელია: |
|
1) პუბლიცისტური სტილისთვის | |
2) ამაღლებული სტილისთვის | |
3) ორატორული სტილისთვის | |
16. არგუმენტი არის საბუთი, რომელიც მოჰყავთ |
|
1) ორივე ვარიანტ დასაშვებია | |
2) რაიმე აზრის დასაბუთებისთვის | |
3) რაიმე აზტის უგულებელყოფისთვის | |
17. შებრუნებული ქრონოლოგიური წყობა ფორმატია: |
|
1) ჩV-ის | |
2) განცხადების | |
3) ხელშეკრულებას | |
18. სტილისტიკა არის დარგი: |
|
1) გრამატიკის | |
2) ლექსიკოლოგიის | |
3) ენათმეცნიერების | |
19. მჭევრმეტყველების მამამთავრად ითვლება: |
|
1) თეოფრასტე | |
2) დემოსთენე | |
3) არისტოტელე | |
20. ფუნქციური სტილისტიკა გულისხმობს: |
|
1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
2) სფეციფიკური ენობრივი საშუალებების შერჩევასა და გამოყენებას | |
3) სიტყვების შერჩევას მნიშვნელობის თვალსაზრისით | |
21. .მხატვრული ენის სტილისტიკას შეისწავლის: |
|
1) გამომსახველობით ენობრივ საშვალებებს | |
2) ენის ლექსიკურ ფონს | |
3) ენის გრამატიკულ ფონს | |
22. წერილობითი დოკუმენტი, რომელიც იწერება ცალკეულ პირთა მიერ რომელიმე ორგანიზაციის სახელზე და შეიცავს თხოვნას, საჩივარს ან შეტყობინებებს არის: |
|
1) განცხადება | |
2) სამოტივაციო წერილი | |
3) ბიოგრაფია | |
23. საქმიანი ქაღალდი, რომელიც გამოიყენება თანამშრომლების ამა თუ იმ საკითხში დასარწმუნებლად ( ან მათ ასამოქმედებლად ), ან საკუთარი შეხედულებების გასაცნობად არის: |
|
1) მოხსენებითი ბარათი | |
2) განცხადება | |
3) ხელშეკრულება | |
24. ნაშრომს რომელშიც მითითებული საკითხის ვრცელი გამოკვლევა, მისი ისტორია, მიმოხილვა ვუწოდებთ |
|
1) კარტოგრაფიას | |
2) ბიბლიოგრაფიას | |
3) მონოგრაფიას | |
25. მწიგნობრულ მეტყველებას ახასიათებს |
|
1) ორივე შესაძლებელია | |
2) ოფიციალური გარემო | |
3) არა ოფიციალური გარემო | |
26. ესე არის: |
|
1) ფრანგული სიტყვა | |
2) ბერძნული სიტყვა | |
3) ლათინური სიტყვა | |
27. შედარება-დაპირისპირებით ესეში განიხილება: |
|
1) ორი ამბის, ფაქტის, მოვლენის საგნის შედარება ან დაპირისპირება | |
2) ამა თუ იმ ფაქტის მიზეზი, თუ შედეგი | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
28. არგუმენტ ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს: |
|
1) მსჯელობისთვის ნათელის მოფენის უგულებელ ყოფას | |
2) მსჯელობისთვის ნათელის მოფენას | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
29. .კონტრარგუმენტი არის: |
|
1) არგუმენტის სინონიმი | |
2) არგუმენტის საწინააღმდეგო დებულება | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
30. ქვეარგუმენტი არის: |
|
1) კონტრარგუმენტის დასაბუთება | |
2) არგუმენტის დასაბუთება | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
31. აბზაცში გამოიყოფა წინადადებები: |
|
1) დამოკიდებული, თანწყობილი და ქვეწყობილი | |
2) მარტივი, შერწყმული და რთული | |
3) მთავარი, ამხსნელი, შემაჯამებელი | |
32. აბზაცში ჯაჭვური გადაბმა გულისხმობს: |
|
1) მომდევნო წინადადება თემატურად უკავშირდება წინამორბედ წინადადებას, მაგრამ უშუალოდ არ გამომდინარეობს მისგან | |
2) ყოველი მომდევნო წინადადება განმარტავს, ან ავითარებს წინმავალ წინადადებაში გამოთქმულ აზრს | |
3) ორივე ვარიანტი დასშვებია | |
33. .ჩV-ის შებრუნებულ ფორმატში პირველ ადგილს იკავებს |
|
1) გამოცდილების არ გათვალისწინება | |
2) მხოლოდ ცოდნა | |
3) პიროვნების გამოცდილება | |
34. . ზოგად მეცნიერული ლექსიკა, სპეცტერმინთა სიუხვე, ლაკონურობა, მტკიცობითობა, ზედმიწევნითი სიზუსტე, სიტყვების გამოყენება პირდაპირი მნიშვნელობით ახასიათებს: |
|
1) პუბლიცისტურ სტილს | |
2) სამეცნიერო სტილს | |
3) მხატვრულ სტილს | |
35. საქმიანი ქაღალდი, სადაც ავტორი ცდილობს უკვე მომხდარი ფაქტების კომენტირებას არის: |
|
1) მოხსენებითი ბარათი | |
2) ახსნა-განმარტებითი ბარათი | |
3) რეკომენდაცი | |
36. საქმიანი ქაღალდის ფუნქციურ ფორმატს ვიყენებთ: |
|
1) ხელშეკრულების წერისას | |
2) განცხადების წერისას | |
3) ჩV-ის წერის პროცესში | |
37. ჩV-ის ფუნქციურ ფორმატში გვხვდება: |
|
1) განცხადება, გამოცდილება, უნარ-ჩვევები | |
2) გამოცდილების უგულებელყოფა | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
38. სამოტივაციო წერილს ქმნის ავტორი რათა წარმოაჩინოს: |
|
1) რა მოიაჩნია საკუთარ უპირატესობად | |
2) რა მიაჩნია ნაკლად | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
39. .ვაკანსიის დასაკავებლათ გამოცხადებულ კონკურსზე, სტიპენდიის მისაღებად გამოცხადებულ კონკურსზე, პროექტის დასაფინანსებლათ გამოცხადებულ კონკურსზე იწერება: |
|
1) ჩV | |
2) ხელშეკრულება | |
3) სამოტივაციო წერილი | |
40. სამოტივაციო წერილისთვის მისაღებია: |
|
1) პუბლიცისტური სტილისა და ოფიციალურის ნაზავი | |
2) სამეცნიეროსა და ოფიციალურის | |
3) მხატვრულისა და მჭევრმეტყველურის | |
41. სამეცნიერო-პოპულარული ნაშრომის დანიშნულლებაა |
|
1) პროფესიონალთათვის სამეცნიერო მიღწევების გაცნობა | |
2) არაპროფესიონალთათვის სამეცნიერო მიღწევების გაცნობა | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
42. რეფერატი არაქართული სიტყვაა, კერძოდ: |
|
1) ბერძნული | |
2) ლათინური | |
3) სპარსული | |
43. მოხსენების, ლექციების, სამეცნიერო ნაშრომის მოკლედ ჩამოყალიბებული დებულება არის: |
|
1) რეფერატი | |
2) ანოტაცია | |
3) თეზისი | |
4) რეზიუმი | |
44. რეცენზია ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს: |
|
1) ნაშრომთან დაკავშირებით გამოთქმულ მოსაზრებას | |
2) ნაშრომის კრიტიკულ შეფასებას | |
3) ორივე ერთად | |
45. ბიბლიოგრაფია არის: |
|
1) რაიმე საგნის ან საკითხის შესახებ არსებული ლიტერატურეს სია | |
2) სამეცნიერო ნაშრომის სია | |
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია | |
46. მონოგრაფია, ისევე როგორც ყველა აკადემიური სამეცნიერო ნაშრომი შედგება |
|
1) ერთი ნაწილისაგან | |
2) ორი ნაწილისაგან | |
3) სამი ნაწილისაგან | |
47. სამეცნიერო-პოპულარულ ნაშრომს ახასიათებს: |
|
1) ტერმინოლოგიის სიმცირე | |
2) ტერმინოლოგიის ზომიერება | |
3) ტერმინოლოგიის სიჭარბე | |
48. საკუთრივ სამეცნიერო ნაშრომად ითვლება; |
|
1) ჩანახატი მინიატურე | |
2) დიალოგი პოლილოგი | |
3) დისერტაცია, მონოგრაფია, მოხსენება | |
49. ტერმინი “აკადემიზმი” არის: |
|
1) ბერძნული | |
2) ფრანგული | |
3) ლათინური | |
50. .სამეცნიერო ნაშრომის სტილი არის: |
|
1) პუბლიცისტური | |
2) მკაცრი აკადემიური | |
3) მხატვრული |