Тест: 51-100


Список вопросов


1. მიზეზ-შედეგობრივ ესეში განიხილება:

1) ამა თუ იმ ფაქტის მიზეზი და შედეგი
2) ორი ამბის, ფაქტის ან მოვლენის შედარება ან დაპირისპირება
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

2. სე შედგება:

1) სამი ნაწილისაგან
2) ორი ნაწილისაგან
3) ერთი ნაწილისაგან

3. არგუმენტად შეიძლება იქცეს:

1) პირადი დაემოციური დამოკიდებილება
2) რწმენა გემოვნება
3) დებულება, მოსაზრება,ფაქტი, სტატისტიკური მისაზრებები

4. .ქვეარგუმენტი არის:

1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
2) დამატებითი ინფორმაცია რომელიც ლოგიკურად არის დაკავშირებული არგუმენტთან
3) დამატებითი ინფორმაცია რომელიც ლოგიკურად არის დაკავსჰირებული კონტრ- არგუმენტთან

5. კონცეპტუალური წინადადება არის აბზაცის:

1) შემაჯამებელი წინადადება
2) ამხსნელი წინადადება
3) ის ნაწილი, სადაც მთავარი აზრია გადმოცემული

6. თემის შერჩევა ორ თეორიულ შესაძლებლობას მოიცავს:

1) ავტორის ინტერესების გათვალისწინებით ავტორი ნაშრომს ქმნის დაკვეთით
2) ავტორი ნაშრომს ქმნის მხოლოდ დაკვეთით
3) ავტორი მხოლოდ სხვის ინტერესებს ითვალისწინებს

7. სწორად აგებულმა აბზაცმა უნდა დაკმაყოფილოს შემდეგი მოთხოვნები:

1) აბზაცში მხოლოდ უნდა ვითარდებიდეს მხოლოდ ერთი თემა
2) აბზაცის შიგნით წინადადებების განლაგებას არ ექცევა ყურადღება
3) აბზაცის შიგნით წინადადებების განლაგებამ ვერუნდა გამოკვეთოს მთავარი წინადადება

8. სამეცნიერო ნაშრომი ნიშნავს:

1) მხოლოდ ეკონომიკის სფეროში მიმდინარე კვლევას
2) მხოლოდ კულტურის სფეროში მიმდინარე კვლევას
3) რომელიმე სფეროში დასრულებულ ან მიმდინარე კვლევას

9. აბზაცის თემა ძირითადად იკვეთება:

1) თემატურ წინადადებაში
2) შემაჯამებელ წინადადებაში
3) კონცეპტუალურ წინადადებაში

10. Pშ.აბზაცის თემატური წინადადება არის:

1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
2) რომელიც აღწერს მეორეხარისხოვან აზრს
3) რომელიც აღწერს აბზაცის თემას (ძირითად აზრს)

11. აბზაცის კოცეპტუალური წინადადება არსებობს:

1) შემაჯამებელ წინადადებასთან ერთად
2) აბზაცის თემატურ წინადადებასთან ერთად
3) ამხსნელ წინადადებასთან ერთად

12. ექსპერიმენტი, ექსპედიცია, ინტერვიუ არის:

1) ინფორმაციის წყარო
2) დამატებითი საშუალებანი
3) ინფორმაციის მოპოვების ძირითადი საშუალებები

13. მოპოვებული მასალის გაანალიზება არის ესეს წერის:

1) მესამე ეტაპი
2) პირველი ეტაპი
3) მეორე ეტაპი

14. საინფორმაციო და შემოქმედებითი ფუნქციების ერთიანობა დამახასიათებელია:

1) სამეცნიერო სტილისათვის
2) პუბლიცისტური სტილისათვის
3) ოფიციალურ-საქმიანი სტილისათვის

15. ემოციურობა, ექსპრესიულობა, ლოგიკურობა, ოფიციალურობა, საჭიროობა, სტანდარტულობა დამახასიათებელია:

1) პუბლიცისტური სტილისთვის
2) ამაღლებული სტილისთვის
3) ორატორული სტილისთვის

16. არგუმენტი არის საბუთი, რომელიც მოჰყავთ

1) ორივე ვარიანტ დასაშვებია
2) რაიმე აზრის დასაბუთებისთვის
3) რაიმე აზტის უგულებელყოფისთვის

17. შებრუნებული ქრონოლოგიური წყობა ფორმატია:

1) ჩV-ის
2) განცხადების
3) ხელშეკრულებას

18. სტილისტიკა არის დარგი:

1) გრამატიკის
2) ლექსიკოლოგიის
3) ენათმეცნიერების

19. მჭევრმეტყველების მამამთავრად ითვლება:

1) თეოფრასტე
2) დემოსთენე
3) არისტოტელე

20. ფუნქციური სტილისტიკა გულისხმობს:

1) ორივე ვარიანტი დასაშვებია
2) სფეციფიკური ენობრივი საშუალებების შერჩევასა და გამოყენებას
3) სიტყვების შერჩევას მნიშვნელობის თვალსაზრისით

21. .მხატვრული ენის სტილისტიკას შეისწავლის:

1) გამომსახველობით ენობრივ საშვალებებს
2) ენის ლექსიკურ ფონს
3) ენის გრამატიკულ ფონს

22. წერილობითი დოკუმენტი, რომელიც იწერება ცალკეულ პირთა მიერ რომელიმე ორგანიზაციის სახელზე და შეიცავს თხოვნას, საჩივარს ან შეტყობინებებს არის:

1) განცხადება
2) სამოტივაციო წერილი
3) ბიოგრაფია

23. საქმიანი ქაღალდი, რომელიც გამოიყენება თანამშრომლების ამა თუ იმ საკითხში დასარწმუნებლად ( ან მათ ასამოქმედებლად ), ან საკუთარი შეხედულებების გასაცნობად არის:

1) მოხსენებითი ბარათი
2) განცხადება
3) ხელშეკრულება

24. ნაშრომს რომელშიც მითითებული საკითხის ვრცელი გამოკვლევა, მისი ისტორია, მიმოხილვა ვუწოდებთ

1) კარტოგრაფიას
2) ბიბლიოგრაფიას
3) მონოგრაფიას

25. მწიგნობრულ მეტყველებას ახასიათებს

1) ორივე შესაძლებელია
2) ოფიციალური გარემო
3) არა ოფიციალური გარემო

26. ესე არის:

1) ფრანგული სიტყვა
2) ბერძნული სიტყვა
3) ლათინური სიტყვა

27. შედარება-დაპირისპირებით ესეში განიხილება:

1) ორი ამბის, ფაქტის, მოვლენის საგნის შედარება ან დაპირისპირება
2) ამა თუ იმ ფაქტის მიზეზი, თუ შედეგი
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

28. არგუმენტ ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს:

1) მსჯელობისთვის ნათელის მოფენის უგულებელ ყოფას
2) მსჯელობისთვის ნათელის მოფენას
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

29. .კონტრარგუმენტი არის:

1) არგუმენტის სინონიმი
2) არგუმენტის საწინააღმდეგო დებულება
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

30. ქვეარგუმენტი არის:

1) კონტრარგუმენტის დასაბუთება
2) არგუმენტის დასაბუთება
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

31. აბზაცში გამოიყოფა წინადადებები:

1) დამოკიდებული, თანწყობილი და ქვეწყობილი
2) მარტივი, შერწყმული და რთული
3) მთავარი, ამხსნელი, შემაჯამებელი

32. აბზაცში ჯაჭვური გადაბმა გულისხმობს:

1) მომდევნო წინადადება თემატურად უკავშირდება წინამორბედ წინადადებას, მაგრამ უშუალოდ არ გამომდინარეობს მისგან
2) ყოველი მომდევნო წინადადება განმარტავს, ან ავითარებს წინმავალ წინადადებაში გამოთქმულ აზრს
3) ორივე ვარიანტი დასშვებია

33. .ჩV-ის შებრუნებულ ფორმატში პირველ ადგილს იკავებს

1) გამოცდილების არ გათვალისწინება
2) მხოლოდ ცოდნა
3) პიროვნების გამოცდილება

34. . ზოგად მეცნიერული ლექსიკა, სპეცტერმინთა სიუხვე, ლაკონურობა, მტკიცობითობა, ზედმიწევნითი სიზუსტე, სიტყვების გამოყენება პირდაპირი მნიშვნელობით ახასიათებს:

1) პუბლიცისტურ სტილს
2) სამეცნიერო სტილს
3) მხატვრულ სტილს

35. საქმიანი ქაღალდი, სადაც ავტორი ცდილობს უკვე მომხდარი ფაქტების კომენტირებას არის:

1) მოხსენებითი ბარათი
2) ახსნა-განმარტებითი ბარათი
3) რეკომენდაცი

36. საქმიანი ქაღალდის ფუნქციურ ფორმატს ვიყენებთ:

1) ხელშეკრულების წერისას
2) განცხადების წერისას
3) ჩV-ის წერის პროცესში

37. ჩV-ის ფუნქციურ ფორმატში გვხვდება:

1) განცხადება, გამოცდილება, უნარ-ჩვევები
2) გამოცდილების უგულებელყოფა
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

38. სამოტივაციო წერილს ქმნის ავტორი რათა წარმოაჩინოს:

1) რა მოიაჩნია საკუთარ უპირატესობად
2) რა მიაჩნია ნაკლად
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

39. .ვაკანსიის დასაკავებლათ გამოცხადებულ კონკურსზე, სტიპენდიის მისაღებად გამოცხადებულ კონკურსზე, პროექტის დასაფინანსებლათ გამოცხადებულ კონკურსზე იწერება:

1) ჩV
2) ხელშეკრულება
3) სამოტივაციო წერილი

40. სამოტივაციო წერილისთვის მისაღებია:

1) პუბლიცისტური სტილისა და ოფიციალურის ნაზავი
2) სამეცნიეროსა და ოფიციალურის
3) მხატვრულისა და მჭევრმეტყველურის

41. სამეცნიერო-პოპულარული ნაშრომის დანიშნულლებაა

1) პროფესიონალთათვის სამეცნიერო მიღწევების გაცნობა
2) არაპროფესიონალთათვის სამეცნიერო მიღწევების გაცნობა
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

42. რეფერატი არაქართული სიტყვაა, კერძოდ:

1) ბერძნული
2) ლათინური
3) სპარსული

43. მოხსენების, ლექციების, სამეცნიერო ნაშრომის მოკლედ ჩამოყალიბებული დებულება არის:

1) რეფერატი
2) ანოტაცია
3) თეზისი
4) რეზიუმი

44. რეცენზია ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს:

1) ნაშრომთან დაკავშირებით გამოთქმულ მოსაზრებას
2) ნაშრომის კრიტიკულ შეფასებას
3) ორივე ერთად

45. ბიბლიოგრაფია არის:

1) რაიმე საგნის ან საკითხის შესახებ არსებული ლიტერატურეს სია
2) სამეცნიერო ნაშრომის სია
3) ორივე ვარიანტი დასაშვებია

46. მონოგრაფია, ისევე როგორც ყველა აკადემიური სამეცნიერო ნაშრომი შედგება

1) ერთი ნაწილისაგან
2) ორი ნაწილისაგან
3) სამი ნაწილისაგან

47. სამეცნიერო-პოპულარულ ნაშრომს ახასიათებს:

1) ტერმინოლოგიის სიმცირე
2) ტერმინოლოგიის ზომიერება
3) ტერმინოლოგიის სიჭარბე

48. საკუთრივ სამეცნიერო ნაშრომად ითვლება;

1) ჩანახატი მინიატურე
2) დიალოგი პოლილოგი
3) დისერტაცია, მონოგრაფია, მოხსენება

49. ტერმინი “აკადემიზმი” არის:

1) ბერძნული
2) ფრანგული
3) ლათინური

50. .სამეცნიერო ნაშრომის სტილი არის:

1) პუბლიცისტური
2) მკაცრი აკადემიური
3) მხატვრული