Тест: мовазнаўства
Список вопросов
1. Навуку, якая вывучае мову, называюць |
|
1) лінгвазнаўства | |
2) літаратуразнаўства | |
3) мовазнаўства | |
2. Уласцівасці, сапраўдныя для ўсіх, ці большасці моў, называюцца |
|
1) моўныя ўніверсалі | |
2) моўныя якасці | |
3) моўныя паходжанні | |
3. Навука, якая вывучае знакавыя сістэмы называецца |
|
1) лексікаграфія | |
2) стылістыка | |
3) сіміётыка | |
4. Адзначце тэрмін, які характэрны для лінгвагеаграфі |
|
1) раздзел мовазнаўства, якi вывучае ўстойлівыя адзінкi | |
2) галіна мовазнаўства, якая вывучае тэрытарыяльнае пашырэнне моў- ных з'яваў | |
3) навука аб будове, функцыянаваньні й разьвіцці моваў свету. | |
5. Выразныя рухі твару называюцца |
|
1) міміка | |
2) жэсты | |
3) дзеянні | |
6. Умоўныя знакі, якія перадаюцца рухамі пальцаў, называюцца |
|
1) жэсты | |
2) дзеянні | |
3) рух | |
7. Камунікатыўная функцыя мовы заключаецца |
|
1) заканамернасці граматык розных канкрэтных моваў і адрозьненні паміж імі | |
2) прадметам з'яўляюцца сэгмэнтныя фанэмы і/ці фаналягічныя дыфэрэнцыйныя прыкметы | |
3) быць сродкам людскіх дачыненняў (зносінаў), інакш камунікацыі | |
8. Пазнавальная функцыя мовы заключаецца |
|
1) фарміраванні адзінства поглядаў | |
2) адлюстраванне вынікі пазнавальнай дзейнасці чалавека | |
3) вывучэньне сыстэмы чаргаваньняў | |
9. Эстэтычная функцыя мовы |
|
1) выяўляе разнастайныя міжслоўныя сувяз | |
2) вызначэнне існасці самой фанемы, вызначэнне тых прыкметаў, якія складаюць змест фанемы | |
3) вызначае ролю слова ў стварэнні мастацкага вобраза, робіць слова «першаэлементам мастацкай літаратуры» | |
10. Этнічная функцыя мовы |
|
1) мова выступае прыметай, сімвалам нацыі, сродкам этнічнай кансалідацыі | |
2) яна змяняецца з цягам часу пад уплывам розных фактараў паводле агульных законаў | |
3) паводле этнічнай сувязі з пазамоўнымі фактарамі | |
11. Эмацыйная функцыя мовы |
|
1) драматычнае выкарыстанне ў жыцці | |
2) агрэсіўнасць, злоба да людзей | |
3) выражэнне эмоцый, пачуццяў, настрою | |
12. Адзначце адзінку мовы |
|
1) сказ, гук, слова | |
2) фанема, марфема слова, сказ | |
3) фанема, гук, словазлучэнне | |
13. Адзначце адзінку маўлення |
|
1) морф, словаформа, фанема | |
2) гук, морф, словаформа, выказванне | |
3) гук, фанема, слова, марфема | |
14. Мясцовыя (рэгіянальныя) разнавіднасці агульнанародныя мовы называюцца |
|
1) гаварызмамі | |
2) афарызмамі | |
3) дыялектамі | |
15. Адзначце марфему |
|
1) суфікс, прыстаўка, асфікс | |
2) корань, суфікс, прыстаўка | |
3) корань, канчатак, посфікс | |
16. Фаналогія вывучае |
|
1) гукавы лад мовы | |
2) ўстойлівыя адзінкi мовы | |
3) рысы, уласьцівыя любой мове | |
17. Адзначце актыўны вымаўленчы орган |
|
1) язык, губы, мяккае паднябенне, рот, ніжняя сківіца, галасавыя звязкі | |
2) паднябенне, рот, верхняя сківіца, галасавыя звязкі | |
3) галасавыя звязкі, язык, губы, мяккае паднябенне, язычок, ніжняя сківіца | |
18. Адзначце пасіўны вымаўленчы орган |
|
1) зубы, альвеолы, рот, ніжняя сківіца | |
2) верхняя сківіца, галасавыя звязкі, альвеолы, цвёрдае паднябенне | |
3) зубы, альвеолы, цвёрдае паднябенне, верхняя сківіца | |
19. Адзначце галосны пярэдняга раду |
|
1) [і], [э] | |
2) [ы], [а] | |
3) [э], [о] | |
20. Адзначце галосны сярэдняга раду |
|
1) [ы], [а] | |
2) [а], [о] | |
3) [і], [ы] | |
21. Адзначце галосны задняга раду |
|
1) [ы], [у] | |
2) [у], [о] | |
3) [а], [і] | |
22. Адзначце галосны сярэдняга пад’ёму |
|
1) [э], [о] | |
2) [у], [ы] | |
3) [а], [і] | |
23. Адзначце слова, у якім ёсць галосны сярэдняга пад’ёму |
|
1) малако | |
2) вуліца | |
3) магазін | |
24. Адзначце галосны ніжняга пад’ёму |
|
1) [а] | |
2) [о] | |
3) [у] | |
25. Адзначце слова, у якім ёсць галосны ніжняга пад’ёму |
|
1) суседзі | |
2) санета | |
3) грыб | |
26. Адзначце слова, у якім ёсць галосны верхняга пад’ёму |
|
1) мэта | |
2) школа | |
3) словы | |
27. Адзначце лабіялізаваны галосны |
|
1) [о], [у] | |
2) [ы], [а] | |
3) [а], [і] | |
28. Адзначце слова, у якім ёсць лабіялізаваны галосны |
|
1) елка | |
2) зорка | |
3) валасы | |
29. Адзначце слова, у якім усе галосныя лабіялізаваныя |
|
1) стол | |
2) пацук | |
3) кніга | |
30. Адзначце слова, у якім усе галосныя нелабіялізаваныя |
|
1) пластык | |
2) мароз | |
3) куфар | |
31. Адзначце няпарны цвёрды гук |
|
1) [ч], [ф], [н], [ч], [ш], [ў], [в] | |
2) [р], [ж], [н], [ц], [дж], [ў] | |
3) [ж], [ч], [ш], [р], [дж], [ч], [ў] | |
32. Адзначце няправільную пару па мяккасці |
|
1) [д] - [д'] | |
2) [п] - [п'] | |
3) [н] - [н'] | |
33. Адзначце слова, у якім ёсць няпарны цвёрды гук |
|
1) снег | |
2) кветка | |
3) дождж | |
34. Адзначце няправільную пару па глухасці/звонкасці |
|
1) [б] - [п] | |
2) [в] - [ф] | |
3) [г] - [х] | |
35. Адзначце слова, у якім ёсць няпарны звонкі гук |
|
1) восень | |
2) гульня | |
3) дошка | |
36. Адзначце слова, у якім ёсць змычны гук |
|
1) дабрабыт | |
2) воля | |
3) сініца | |
37. Адзначце слова, у якім адбываецца асіміляцыя па глухасці |
|
1) ветрык | |
2) дошка | |
3) лыжка | |
38. Адзначце слова, у якім адбываецца асіміляцыя па мяккасці |
|
1) возера | |
2) след | |
3) закон | |
39. Адзначце слова, у якім адбываецца асіміляцыя свясцячага да шыпячага |
|
1) шумны | |
2) сшытак | |
3) шэраг | |
40. Адзначце слова, у якім адбываецца асіміляцыя шыпячага да свісцячага |
|
1) нарэшце | |
2) швагерка | |
3) бясшумны | |
41. Адкрытым называецца |
|
1) склад, які канчаецца складовым гукам (звычайна галосным) | |
2) склад, якi пачынаецца з зычнага | |
3) склад, які заканчваецца на адну або некалькі зычных | |
42. Закрытым называецца |
|
1) склад, якi пачынаецца з зычнага | |
2) склад, які заканчваецца нескладовым гукам (звычайна зычным) | |
3) склад, які канчаецца галосным гукам | |
43. Прыкрытым называецца |
|
1) склад, які заканчваецца на галосны гук | |
2) склад, які заканчваецца нескладовым гукам | |
3) склад, які пачынаецца зычным гукам | |
44. Непрыкрытым называецца |
|
1) склад, які пачынаецца галосным гукам | |
2) склад, які канчаецца складовым гукам | |
3) склад, які заканчваецца на галосны гук | |
45. Назавіце слова, якое правільна падзелена на склады |
|
1) кар-ман | |
2) лам-па | |
3) дош-ка | |
46. Назавіце слова, у якім націск адрознівае розныя словы |
|
1) замак | |
2) відэлец | |
3) камкі | |
47. Назавіце слова, у якім націск рухомы (мяняе сваё месца пры ўтварэнні формаў слова (пры скланенні і спражэнні)) |
|
1) галава | |
2) свечка | |
3) бутэлька | |
48. Галіна мовазнаўства, якая вывучае марфемы як часткі слова, структуру |
|
1) фанеміка | |
2) марфеміка | |
3) лінгвістыка | |
49. Найменшая частка слова, якая мае пэўнае значэнне і гукавую форму называецца |
|
1) гук | |
2) літара | |
3) склад | |
50. Асноўнай марфемай слова з’яўляецца |
|
1) канчатак | |
2) корань (нет блін, брадзіхіна) | |
3) аснова | |
51. Марфема, якая знаходзіцца перад коранем называецца |
|
1) афікс | |
2) прыстаўка | |
3) суфікс | |
52. Марфема, якая знаходзіцца пасля кораня называецца |
|
1) канчатак | |
2) суфікс | |
3) постфікс | |
53. Галіна мовазнаўства, якая вывучае спосабы і сродкі ўтварэння слоў |
|
1) лексыкаграфія | |
2) лексычная сэмантыка | |
3) словаўтварэнне | |
54. Адзначце аднакаранёвыя словы |
|
1) вада-вадзіць | |
2) стол-сталёвы | |
3) маліна-малінавы | |
55. Адзначце словы якія не з’яўляюцца аднакаранёвымі |
|
1) чырвоны-чырванець | |
2) нос-насіць | |
3) свет-свяціць |