Тест: літарататуразнаўства
Список вопросов
1. Адзначце навуковую школу, якая ўзнікла ў другой палове 20 стагоддзя. |
|
1) сацыялагічная | |
2) лірычная | |
3) фенаменалагічная | |
2. Адзначце навуковую школу, якая ўзнікла ў другой палове 20 стагоддзя. |
|
1) структуралізм | |
2) мадэрнізм | |
3) лібералізм | |
3. Якая з дысцыплін літаратуразнаўства не адносіцца да трох асноўных? |
|
1) метадалогія | |
2) тэорыя літаратуры | |
3) тэксталогія | |
4. Літаратуразнаўства бярэ пачатак у антычнасці, але як самастойная навука сфарміравалася толькі ў |
|
1) 17 ст | |
2) 18 ст | |
3) 16 ст | |
5. Пра які сучасны напрамак літаратуразнаўства ідзе гаворка: гэта навука, звязаная з вытлумачэннем і інтэрпрэтацыяй літаратурных тэкстаў, аднаўленнем іх першапачатковага глыбіннага, часта прыхаванага, сэнсу |
|
1) рытміка | |
2) герменеўтыка | |
3) метадалогія | |
6. Гэта буйнейшая адзінка падзелу літаратурных твораў, вылучэнне якіх у асобныя групы грунтуецца на некалькіх прыкметах: тып моўнай структуры, агульнасць тэматыкі, межы паміж светам герояў твора і светам аўтара і чытача. |
|
1) форма | |
2) від | |
3) памер | |
7. Пра якую рытарычную фігуру ідзе гаворка: гэта адзінапачатак, паўтор аднолькавых слоў ці выразаў у пачатку радкоў? |
|
1) эпіфара | |
2) тэрцына | |
3) анафара | |
8. Які з жанраў належыць ліра-эпасу? |
|
1) казка | |
2) балада | |
3) байка | |
9. Пра якую пазародавую форму ідзе гаворка: дакументальна адлюстроўваючы акаляючую рэальнасць, мае знешнія прыкметы эпасу, але падзейнасць і апавядальнасць не адыгрываюць галоўнай ролі, яны толькі адцяняюць апісанні і развагі? |
|
1) нарыс | |
2) памфлет | |
3) эпапея | |
10. Пра якую рытарычную фігуру ідзе гаворка: гэта адначасовае ўжыванне анафары і эпіфары або паўтор слоў у сярэдзіне радкоў? |
|
1) цэнтон | |
2) пафас | |
3) сімплака | |
11. Пра якую пазародавую форму ідзе гаворка: гэта нязмушана-свабоднае яднанне разнародных паведамленняў пра адзінкавыя факты рэчаіснасці, якое не прэтэндуе на вычарпальную трактоўку тэмы і часам выходзіць па-за межы мастацкай літаратуры, дэманструючы сінкрэтызм публіцыстычнага, навуковага, філасофскага і да т. п. пачаткаў? |
|
1) сачыненне | |
2) эсэ | |
3) пераказ | |
12. Знайдзіце няправільную інфармацыю пра родава-жанравы падзел літаратуры. |
|
1) а э | |
2) просто запомні ответ | |
3) Жанр выступае катэгорыяй больш абагульненай у адносінах да віду. | |
13. Род літаратуры, дзе тэкстаўтваральным фактарам становіцца сюжэтнасць – аповед пра падзеі, якія адлюстроўваюць сувязь жыцця чалавека з акаляючым светам, называецца |
|
1) эпас | |
2) лірыка | |
3) драма | |
14. Вызначальнымі прыкметамі эпасу не з’яўляецца |
|
1) прыярытэт суб’ектыўнага пачатку над аб’ектыўным | |
2) разгорнутае апавядальна-апісальнае адлюстраванне | |
3) прыярытэт аб’ектыўнага пачатку над суб’ектыўным | |
15. Як называецца такі від факалізацыі, калі наратар бачыць столькі ж, колькі і астатнія персанажы, знаходзіцца ўнутры падзей, супадае з адным з персанажаў. |
|
1) сярэдняя | |
2) унутраная | |
3) знешняя | |
16. Пра які малы эпічны жанр ідзе гаворка: характарызуецца сцісласцю, напружанасцю, драматычнасцю дзеяння, вострым сюжэтам з абавязковай наяўнасцю пуанта (рэзкага павароту дзеяння), у аснове якога – незвычайны выпадак, нечаканасцю, часам парадаксальнасцю, развязкі, характэрна паэтызацыя выпадковасці? |
|
1) раман | |
2) навела | |
3) картэн | |
17. Пра які малы эпічны жанр ідзе гаворка: невялікі вострасатырычны дакументальна-мастацкі твор, як правіла, на актуальную сацыяльна-палітычную праблематыку; мае палемічную скіраванасць, іранічны, экспрэсіўны, афарыстычны стыль; мэта – фарміраванне грамадскай думкі? |
|
1) нарыс | |
2) памфлет | |
3) эпапея | |
18. Пра які твор буйной эпічнай формы ідзе гаворка: гэта манументальны твор агульнанацыянальнага і агульначалавечага зместу, што ахоплівае гістарычныя падзеі, паказаныя маштабна і панарамна? |
|
1) эпапея | |
2) вадэвіль | |
3) брахікалан | |
19. Якая рыса не ўласціва драматычнаму роду літаратуры? |
|
1) разгорнутае апавядальна-апісальнае адлюстраванне | |
2) адсутнасць адлюстравання | |
3) прадмет адлюстравання - суб'ектыўнае | |
20. Які род літаратуры уключае такія жанры, як трагедыя, камедыя, вадэвіль, фарс, скетч? |
|
1) эпас | |
2) лірыка | |
3) драма | |
21. Пра які драматычны жанр ідзе гаворка: характарызуецца павышанай эмацыянальнасцю ў падачы матэрыялу, гіпербалізацыяй пачуццяў герояў, рэзкім супрацьпастаўленнем дабра і зла, адкрытым дыдактызмам, як правіла, хэпі-эндам? |
|
1) камедыя | |
2) меладрама | |
3) трагедыя | |
22. Пра які драматычны жанр ідзе гаворка: гэта аднаактны лёгкі камедыйны твор з займальнай інтрыгай, анекдатычным парадаксальным сюжэтам, дынамічнымі дыялогамі, песнямі, часам танцамі і шчаслівай развязкай? |
|
1) вадэвіль | |
2) трагедыя | |
3) іерадрама | |
23. У якім родзе літаратуры рэчаіснасць адлюстроўваецца праз суб’ектыўнае выяўленне перажыванняў чалавека? |
|
1) эпас | |
2) лірыка | |
3) драма | |
24. Якая рыса не ўласціва лірычнаму роду літаратуры? |
|
1) іманентны прошлы час | |
2) апроч пачуццяў, аўтар нічога не апісвае | |
3) адсутнічае падзейны шэраг | |
25. Кім у навуковы ўжытак уведзены тэрмін “лірычны герой”? |
|
1) Ю. Тынянавым | |
2) B. Бялiнcкi | |
3) А. Фет | |
26. Калі асоба лірычнага героя блізкая да асобы аўтара, то такая лірыка называецца |
|
1) аўтабіяграфічная | |
2) аўтапартрэтная | |
3) аўтапсіхалагічная | |
27. Які від лірыкі не належыць да выяўленчай? |
|
1) рэфлексійна-медытатыўная | |
2) медытатыўная | |
3) антычная (метрычная) | |
28. Які від лірыкі не вылучаецца паводле прыкметы зместу? |
|
1) рэфлексійна-медытатыўная | |
2) медытатыўная | |
3) антычная (метрычная) | |
29. Гэта гістарычна ўстойлівы тып мастацкай формы, якая выражае больш-менш канкрэтны змест. |
|
1) жанр | |
2) від | |
3) тып | |
30. Пра які лірычны від ідзе гаворка: гэта верш, напісаны кароткімі (у адзін склад ці адну стапу) радкамі? |
|
1) памфлет | |
2) брахікалан | |
3) актава | |
31. Пра які лірычны від ідзе гаворка: гэта верш, які складаецца з 13-ці (можа быць 8 або 15) радкоў, звязаных дзвюма скразнымі рыфмамі. Словы, якімі твор пачынаецца, паўтараюцца ў сярэдзіне і канцы верша, ствараючы архітэктанічнае кальцо? |
|
1) брахікалан | |
2) стансы | |
3) рандо | |
32. Пра які лірычны від ідзе гаворка: гэта васьмірадкоўе, напісанае 5-цістопным ці 6-цістопным ямбам, рыфмуецца па схеме АбАбАбвв, абавязковае чаргаванне мужчынскіх і жаночых рыфмаў? |
|
1) актава | |
2) санет | |
3) мадрыгал | |
33. Пра які лірычны від ідзе гаворка: гэта верш, які складаецца з 6-ці тэрцэтаў, звязаных паўтарэннем асобных радкоў і скразной рыфмай. Сярэднія радкі віланелы рыфмуюцца паміж сабой. 1 і 3 радкі першага тэрцэта папераменна паўтараюцца ў наступных тэрцэтах у якасці трэцяга радка? |
|
1) баркарола | |
2) тэрцына | |
3) віланела | |
34. Пра які лірычны від ідзе гаворка: гэта верш, які ўключае 3-4 страфы-трохрадкоўі, дзе рыфмуюцца толькі 1 і 3 радкі тэрцэта, 2-я – застаюцца халастымі; да таго ж першыя радкі вельмі кароткія, як правіла, з аднаго слова? |
|
1) трыялет | |
2) рытурнель | |
3) брахікалан | |
35. Пра які жанр лірыкі ідзе гаворка: гэта верш-медытацыя, де кожнае чатырохрадкоўе характарызуецца адноснай скончанасцю? |
|
1) элегія | |
2) катрэн | |
3) стансы | |
36. Які з лірычных жанраў не адносіцца да велічальных? |
|
1) рацэя | |
2) мандрыгал | |
3) ода | |
37. Гэта любоўны верш у паэзіі трубадураў, разлічаны на музычнае выкананне. Складаецца з 5 – 7 строф, завяршаецца адной ці двума скарочанымі строфамі (тарнадамі), у якіх утрымлівалася ўказанне на аб’ект захаплення і просьба да трэцяй асобы перадаць пасланне. Імя аб’екта выводзілася пад “сеньялем” – псеўданімам. Матывы – ухваленне кахання, расповед пра зараджэнне пачуцця на фоне вясновага абнаўлення прыроды, услаўленне каханай, скаргі на яе халоднасць і рэўнасць мужа Прыўкраснай Дамы, сум па прычыне расстання. |
|
1) баркалора | |
2) ода | |
3) сэрэнада | |
38. Які з лірычных жанраў не адносіцца да буколікі? |
|
1) эклoгa | |
2) пacтapaль | |
3) элегія | |
39. Пра які верш-літаратурную забаву ідзе гаворка: гэта верш, інструментаваны такім чынам, што ў ім адсутнічаюць адзін ці некалькі гукаў (літар)? |
|
1) ліпавы верш | |
2) ліпаграматычны верш | |
3) гукаграматычны верш | |
40. Пра які верш-літаратурную забаву ідзе гаворка: гэта верш, складзены з урыўкаў розных твораў аднаго ці некалькіх паэтаў? |
|
1) цэнтон | |
2) paцэя | |
3) мандрыгал | |
41. Якая з жанравых разнавіднасцей не належыць да ліра-эпасу? |
|
1) балада | |
2) байка | |
3) паэма | |
42. Якая з сістэм вершаскладання належыць да квантытатыўнага? |
|
1) навелістычная | |
2) антычная (метрычная) | |
3) ліра-эпічная | |
43. Рыфмы падзяляюцца паводле месца размяшчэння націску. Знайдзіце некарэктны адказ сярод прапанаваных. |
|
1) аэ | |
2) просто запомні | |
3) амфібрахічныя | |
44. Якая з пералічаных рыфмаў належыць да дакладных? |
|
1) эпіграмная | |
2) анаграмная | |
3) фелеграмная | |
45. Група аб’яднаных пэўнай рыфмоўкай, інтанацыяй і думкай вершаваных радкоў, што ўтварае цэласную частку верша, называецца |
|
1) сказ | |
2) страфа | |
3) слупок | |
46. Як называецца страфа з чатырох радкоў? |
|
1) картэн | |
2) актава | |
3) тэрцына | |
47. Час, патрэбны для вымаўлення кароткага складу ў антычным (метрычным) вершаскладанні, называўся |
|
1) мора | |
2) моракс | |
3) хвіліна | |
48. Шасцістопны памер, які спалучае пяць дактылічных і шостую харэічную стапу, а трэцяя стапа падзелена цэзурай у антычным (метрычным) вершаскладанні называецца |
|
1) рэнтаметр | |
2) пентаметр | |
3) дактаметр | |
49. Гэтая сістэма вершаскладання адносіцца да квалітатыўнага вершаскладання, у яе аснове – чаргаванне аднолькавай колькасці складоў у радках (ад 7 да 16-ці) без уліку месца націску. |
|
1) сілабічная | |
2) танічная | |
3) сілаба-танічная | |
50. Які з метраў сілаба-танічнага вершаскладання належыць да двухстопных? |
|
1) харэй | |
2) дактыль | |
3) амфібрахій | |
51. Верш, які складаецца з радкоў, напісаных адным метрам, але рознымі памерамі (якія не чаргуюцца), называецца |
|
1) свабодны | |
2) белы | |
3) вольны | |
52. Гэтая сістэма вершаскладання заснавана на чаргаванні прыблізна аднолькавай колькасці асноўных, або апорных, націскаў (іктаў) у радку пры рознай колькасці ненаціскных складоў паміж імі (ад нуля да васьмі). |
|
1) сілабічная | |
2) танічная | |
3) сілаба-танічная | |
53. Які з відаў верша не належыць да танічнай сістэмы вершаскладання? |
|
1) акцэнтна-складовы | |
2) верлібр | |
3) тактавік | |
54. Пра які від верша ідзе гаворка: гэта нерыфмаваны астрафічны верш, рытм якога грунтуецца на чаргаванні пэўных рытмічных кампанентаў (сінтаксічнага паралелізму, міжрадковых паўз, анафар і эпіфар, апорных націскаў і інш.), прычым мера паўтору вар’іруецца праз пэўны інтэрвал тэксту? |
|
1) верлібр | |
2) санет | |
3) дольнік | |
55. Пра якое адхіленне ад метрычнай схемы верша ідзе гаворка: гэта стопы без націску? |
|
1) пірыхій | |
2) спандэй | |
3) анапест | |
56. Пра якое адхіленне ад метрычнай схемы верша ідзе гаворка: гэта стопы з двума націскамі? |
|
1) сінярэза | |
2) цэзура | |
3) спандэй | |
57. Пра якое адхіленне ад метрычнай схемы верша ідзе гаворка: гэта перадача націску папярэдняму слову? |
|
1) аналітыка | |
2) праклітыка | |
3) пералітыка | |
58. Пра якое адхіленне ад метрычнай схемы верша ідзе гаворка: гэта з’яўленне дадатковага галоснага на месцы ў ці й? |
|
1) лагаэд | |
2) дыярэза | |
3) сінярэза | |
59. Верш, у якім раўнамерна чаргуюцца розныя метры, называецца |
|
1) лагаэд | |
2) дыярэза | |
3) сінярэза | |
60. Які прынцып аналізу мастацкага твора патрабуе разглядаць твор як з’яву мастацкую, вызначыць, ці адпавядае ідэйнай задуме жанр і стылістыка твора, наколькі глыбока вырашаны аўтарам узнятыя праблемы, наколькі прадумана кампазіцыя, сюжэт вобразная сістэма, наколькі багатая мова твора і т.п.? |
|
1) прыгожы | |
2) эстэтычны | |
3) навелістычны | |
61. Які кампанент твора не адносіцца да зместу? |
|
1) карціна | |
2) кампазіцыя | |
3) ідэя | |
62. Які кампанент твора не адносіцца да формы? |
|
1) пафас | |
2) аэ | |
3) просто запомні | |
63. Які кампанент твора адносіцца да зместава-фармальных паказчыкаў? |
|
1) пафас | |
2) жанр | |
3) ідэя | |
64. Гэта адзін з асноўных складнікаў твора, складанае пытанне, пастаўленае ў творы, якое патрабуе асэнсавання і вырашэння. |
|
1) праблема | |
2) задача | |
3) пытанне | |
65. Гэта адзін з асноўных складнікаў твора, эмацыянальны тон твора, сінонімам якому выступаюць паняцці “эмацыянальна-каштоўнасная арыентацыя”, “модус мастацкасці”, “мадальнасць эстэтычнай свядомасці”. |
|
1) пентаметр | |
2) памфлет | |
3) пафас | |
66. Пра які модус мастацкасці ідзе гаворка: тут суб’ектыўнае пераважае над аб’ектыўным, ёй уласціва павышаная эмацыянальнасць, эмоцыя шкадавання, спачування? |
|
1) сентыментальны | |
2) сумны | |
3) аб'ектыўны | |
67. Пра які модус мастацкасці ідзе гаворка: у аснове гэтага модусу ляжыць прынцып “усё міне”, пачуццё суму па прамінулым, самота і ўнутраная адасобленасць прыватнага быцця асобы? |
|
1) танічны | |
2) элегічны | |
3) сатырычны | |
68. Пра які модус мастацкасці ідзе гаворка: у аснове гэтага модусу – насмешлівы скептыцызм, які грунтуецца на неадпаведнасці паміж з’явай і меркаваннем пра яе? |
|
1) танічны | |
2) элегічны | |
3) сатырычны | |
69. Гэта сюжэтная схема, сціслы пераказ падзей твора ў іх часава-прычыннай паслядоўнасці. |
|
1) фабула | |
2) кaнцoнa | |
3) aпoвecць | |
70. Прасцейшая сэнсава-апавядальная адзінка сюжэта называецца |
|
1) ідэя | |
2) канцэпцыя | |
3) матыў |