Тест: Cлужбові частини мови. Вигук


Список вопросов


1. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ:

1) Як хороше радіти без причини, коли на місто сутінь опада.
2) Люди з красивими душами не здатні на підлість.
3) Батьківщина починається для людини зі шматка неба.
4) Не можна любити народів других, якщо ти не любиш Вкраїну.
5) Між горами старий Дніпро, неначе в молоці дитина.

2. Правильно вжито прийменник в обох варіантах рядка:

1) за романом Олеся Гончара (по роману)
2) міліція у справах неповнолітніх (по справам)
3) надіслати на вимогу (по вимозі)
4) організувати з ініціативи (по ініціативі)
5) відпочити після обіду (по обіді)

3. Помилково вжито прийменник у варіанті:

1) відгукнутися на запит
2) надіслати на адресу
3) спілкуватися на суржику
4) виступити на захист
5) на думку науковців

4. Граматично правильно побудовано словосполучення:

1) виконати на замовлення
2) розсістися по своїх місцях
3) викликати по прізвищу
4) повертатися на тролейбусі
5) заступник по виховній роботі

5. Частки НЕМАЄ в реченні:

1) Тільки з юних літ мені відкрилась правда.
2) Нехай квітне планета чистотою.
3) Тече вода із-за гаю та попід горою.
4) Лунають лише пісні солов’їні.
5) Розум за гроші не купиш.

6. Через дефіс треба писати всі частки рядка:

1) скажи/по, що/року, будь/чому
2) ані/хто, як/небудь, казна/чому
3) невже/таки, тільки/що, годі/бо
4) все/ж/таки, такий/от, казна/що
5) будь/як, отак/то, бозна/скільки

7. Правила правопису частки порушено в реченні:

1) Книжечки мережаю та начиняю-таки віршами.
2) «Що ж то за краса!» — шепотять дівчата.
3) А він коня поганяє, ніби-то й не бачить.
4) О, якби-то листя, листя не жовтіло…
5) А серце таки рветься до кращого життя.

8. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні:

1) Що/б жить — ні в кого права не питаюсь!
2) Що/б не робив — роби добре.
3) Що/б там не кричало, біжи й не оглядайся.
4) Що/б не трапилося — будь людиною.
5) Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.

9. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні:

1) Я поважаю тебе за/те, що ти завжди дотримуєш слова.
2) Про що/б не писав поет, він завжди пише про людину.
3) Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш.
4) Я мушу книжки читати, що/б очі мої не осліпли.
5) Як/би не тис мороз, а весна буде.

10. Вигук вжито в реченні:

1) Бувай здоров, Орлюче! Кланяйся від нас своєму дому.
2) Як тебе не любити, Києве мій.
3) Ви чуєте, скільки вогню в нашій мові!
4) Онде балочка весела, в ній хороші, красні села.
5) Хай шумить єдиним світлим шумом синій Дніпр і срібноводна Вісла.

11. Виділіть речення, у якому вигук виконує роль підмета:

1) Гай! Гай! Море грай...
2) Гей, ви, зорі ясні, тихий місяцю мій...
3) Тисячоголосе “ура” пронеслося над площею.
4) Ах, як всього багато: неба, сонця, веселої зелені.
5) О! Як чудесно навкруги!

12. Укажіть рядок, у якому всі вигуки – похідні:

1) слава, Боже борони, мати рідна, леле, рятуйте;
2) ого, ану, нумо, гов, пхе;
3) хай йому грець, будь ласка, ой, їй-бо, жах;
4) ох, ай, гей, ех, ба;
5) вва, тсс, ура, ко-ко-ко, а-а-а;